Diferenţa majoră între un accident rutier din România şi unul din Franţa. Părerea unui francez stabilit în ţara noastră

0
0
Diferenţa majoră între un accident din România şi unul din Franţa FOTO Erwan Joliff
Diferenţa majoră între un accident din România şi unul din Franţa FOTO Erwan Joliff

După numeroase cazuri în care persoanele care interveneau după producerea unui accident rutier au ajuns ele însele victime ale unui al doilea accident, Franţa a investit în conştientizarea importanţei balizării locului accidentului. În România, aşa ceva fac numai „fraierii”

Erwan Joliff este unul dintre cei mai vizibili consilieri judeţeni de la Braşov. Francezul stabilit în satul Cobor are o activitate intensă de mai mulţi ani, în special în activităţi de voluntariat. Aşa a ajuns să organizzeze Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă Ticuş, de care aparţine satul Cobor.

Recent, la întoarcerea acasă de la Braşov, a dat peste un accident rutier. Un tractor s-a răsturnat din cauza faptului că remorca nu avea frâne, un accident catalogat de Joliff drept „clasic”. 

„După ce m-am asigurat de starea de sănătate a şoferului, conştient, fără sângerare, dar cu dureri la nivelul membrelor inferioare, am deconectat bateria tractorului şi am transmis prin Whatsapp centrului operaţional ISU Braşov o poză şi o locaţie a evenimentului, convins că ştiau de el. Este un lucru pe care mi-l permit, având legatură directă cu ei şi care le este de ajutor pentru a analiza situaţia şi a trimite mijloacele necesare la locul intervenţiei”, a povestit francezul.

Numai că, deşi era convins că oamenii sunaseră la 112, nimeni nu o făcuse. Consilierul judeţean a sunat la 112 după câteva minute, când a văzut că nu primeşte niciun feedback. Cum cei de acolo nu ştiau nimic, francezul a trecut la balizajul locului accidentului. În Franţa, acesta este considerat extrem de important, dar în România nimeni nu-i prea acordă atenţie. 

„Naşul meu de botez, medic la ţară în Franţa, chemat de urgenţă la un accident rutier prin anii 70, într-o noapte cu ceaţă, a accidentat grav doi poliţişti rutieri care tocmai intervenau si ei la accident, dar fără niciun balisaj şi fără echipament gen veste reflectorizante, inexistente pe vremea aia”, a povestit Joliff. 

Cum în Franţa au fost numeroase accidente de acest gen, autorităţile au investit în conştientizarea acestui pericol, astfel că francezii sunt obişnuiţi să ia măsurile necesare în cazul unui accident pentru evitarea unui al doilea. Balizajele sunt necesare şi în alte situaţii decât atunci când se întâmplă un accident rutier. 

„Ieri, la fel, mergând după amiaza la Făgăraş, mă trezesc imediat după una din curbele din dealul Galaţiului cu o singură bandă de mers, din cauza unei echipe de muncitori care săpa jumatate din şosea, fără absolut nici un balizaj pe partea dinspre Rupea”, a mai spus Erwan Joliff.

Francezul spune că în ţara sa natală aşa ceva nu ar fi posibil. Un alt lucru care îl miră este că în România ni se pare normal ca o remorcă să circule cu un anunţ „Circulă fără semnalizare”, considerat suficient. Aşa ceva, în Franţa este de neconceput, spune Joliff. 

„Romania este, până la urmă, o ţară extrem de norocoasă, zic eu, căci, la cât de „conştienţi" sunt, în general, oamenii, este de mirat că nu avem mai multe catastrofe. 

Însă, personal, prefer să-mi asigur în continuare „norocul" cu o bună doză de prevenţie şi atenţie şi vă invit să faceţi la fel”, a încheiat francezul din Cobor. 

Vă recomandăm să mai citiţi:

Adolescent care i-a distrus viaţa fostei iubite de doar 12 ani, iertat de instanţă. Ce a decis Tribunalul pentru Minori

Braşov


Ultimele știri
Cele mai citite