Aeroportul Braşov, la mâna firmelor private. Autorităţile nu au bani să-l construiască

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La Braşov până acum s-a construit doar pista. FOTOArhivă.
La Braşov până acum s-a construit doar pista. FOTOArhivă.

Consiliul Judeţean a ajuns la concluzia că singura soluţie pentru a avea un aeroport la Braşov este concesionarea construcţiei terminalului şi apoi a operării acestuia către o firmă privată.

Ideea vine după ce, în ultimii şase ani, toate guvernele au promis sprijin financiar, dar în final nu au dat nici măcar un leu. Consiliul Judeţean a ajuns la fundul sacului după ce cheltuit deja 20 de milioane de lei pentru pistă şi celelalte lucrări la căile de rulare. Singura soluţie viabilă este acum concesionarea construirii terminalului şi apoi a operării aperoportului către o firmă privată. Pentru a realiza acest lucru edilii din Braşov trebuie să rezolve problema tenenului. Practic, Guvernul trebuie să decidă să îl dea Braşovului pe 49 de ani şi nu doar pe 15 ani cum este prevăzut acum în documente. De construcţia aeroportui ar fi interesate două firme. Una dintre ele este a unui consorţiu condus de compania turcă AtlasGlobal, care operează un aeroport în Nicosia, iar cea de-a doua este a unui consorţiu maghiaro-american. 

Deşi există studii clare că un aeroport la Braşov ar avea 300.000 de pasageri pe an, acesta nu este o prioritate deşi Braşovul este al doilea oraş turistic al ţării. Toate guvernele au promis finanţarea lui, dar acest lucru nu s-a întâmălat. În masterplan sunt alte aeroporturi în oraşe mult mai mici care nici nu se pot compara cu Braşovul la turism. Cum ar fi Tulcea care ar avea nevoie de 6,1 milioane de euro sau Craiova, unde aeroportul ar putea fi modernizat cu 69 de milioane de euro. În masterplan mai este menţionat şi Aeroportul de la Baia Mare care care este o prioritate deşi în 2014 a avut 21.000 de călători. Pentru finalizarea Aeroportului Braşov este nevoie de 30 de milioane de euro. Pentru continuarea lucrărilor trebuie rezolvată situaţie terenurului. Se aşteaptă hotărârea prin care acesta să revină autorităţilor judeţene.

Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

Braşov

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite