De ce unele reclame îşi ating scopul, iar altele nu ne fac să cumpărăm produsele pe care le promovează
0
Câte dintre reclamele pe care le-aţi văzut la televizor reuşiţi să vi le amintiţi măcar sumar? Specialiştii spun că incapacitatea reclamelor de a ne atrage atenţia este unul din motivele pentru care acestea nu-şi îndeplinesc scopul şi nu ne determină să cumpărăm produsul respectiv.
Câte reclame „trec” pur şi simplu pe lângă dumneavoastră fără să vă capteze atenţia? Bombardarea cu informaţii pe Internet, la televizor sau radio ne fac foarte selectivi când vine vorba despre atenţie.
Potrivit specialiştilor, pentru a ne capta atenţia, reclamele chiar trebuie să aibă ceva deosebit. Care sunt cele mai frecvente greşeli ale celor care se află în spatele reclamelor?
Potrivit specialiştilor în comunicare şi publicitate Max Sutherland şi Alice Sylveser, care au dedicat mai multe volume publicităţii, reclamele nu-şi ating scopul din mai multe motive:
- Unele reclame nu sunt suficient de distinctive pentru a se face remarcate din mulţimea de reclame. Cu alte cuvinte, acestea nu sunt suficient de creative pentru a ne capta atenţia.
- Insuficient timp pentru procesare. Schimbarea rapidă de scene din reclamele foarte scurte limitează timpul de procesare necesar înţelegerii lor, astfel că mesajul lor nu ajunge practic să fie înţeles de noi.
- Distragerea atenţiei. Multe persoane au alte activităţi atunci când firmul sau emisiunea TV este întreruptă de publicitate. Unii vorbesc cu ceilalţi din casă, verifică e-mail-urile sau conturile de socializare sau părăsesc camera. Aşa se face că de multe ori reclama nu are şanse nici măcar să fie observată.
- Mulţi telespectatori se gândesc la alte lucruri în timp ce pe eranul televizorului rulează reclame. Şi în acest caz este treaba creatorilor de reclame să vină cu produse originale care să îi scoată pe telespectatori din starea de visare.
- Nu se face legătura foarte bine dintre produs şi brand. În multe reclame, legătura dintre numele produsului şi tipul acestuia nu este suficient de clară şi puternică. Aşa se face că ţinem minte reclama, dar nu mai ştim la ce brand se referă.