Bistriţa: Judecătorii decid joi pe unde va trece megatransportul de gunoi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Timp de trei luni 30 de maşini zilnic trebuie să transporte deşeurile Becleanului în depozitul Bistriţei.Primăria Bistriţei a blocat în urmă cu două săptămâni primele maşini trimise către oraş şi le-a direcţionat pe un traseu care evită zonele populate. Consiliul Judeţean şi operatorul transportului au refuzat şi au acţionat în instanţă

Traseul pe care se vor plimba cinzeci şi nouă de mii de metri cubi de gunoi, pregătit să ajungă în depozitele Bistriţei după sigilarea gropii de salubritate a Becleanului va fi decis joi, 30 iunie, în instanţă.

Neobişnuitul transport ar trebui să asigure practic transferul tuturor deşeurilor depozitate la Beclean în ultimii zeci de ani către groapa de gunoi a Bistriţei, care va fi sigilată după această operaţiune. Conducerea Primăriei Bistriţa, care nu a agreat niciodată insolita caravană duce un război surd cu Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, cel care gestionează un proiect european de management a deşeurilor de 33 de milioane de euro, pentru ruta de transfer a gunoaielor. Conflictul a escaladat la începutul lunii iunie, când transportul primelor camioane cu gunoi au fost oprite la intrarea în oraşul Bistriţa. Iniţial două maşini de salubritate au reuşit să se strecoare, însă după protestele locuitorilor  de pe câteva străzi tranzitate, Primăria a blocat transportul şi a anulat autorizaţiile de acces în oraş: „Le-am oferit altă rută mai scurtă cu 12 kilometri care evită străzile şi ajunge prin Sărata direct în Zăvoaie. N-au fost de acord , deşi după calculele noastre ar fi făcut economii semnificative la carburant. Categoric, nu-i putem lăsa să deranjeze atâtea străzi. Gândiţi-vă ce înseamnă 2700 de transporturi cu o frecvenţă de 30 pe zi pentru locuitorii Bistriţei", spune viceprimarul Bistriţei, George Avram.

Primăria i-a trimis pe păşune

De cealaltă parte managerul de proiect al Consiliului Judeţean, Vasile Moldovan, spune că varianta de  traseu oferită de municipalitate cu greu poate fi numită drum: „o parte din acel traseu recomandat ulterior şi pentru care au dat autorizare nici măcar nu este drum practicabil, ci o cărare de hotar. Cam 3 kilometri şi ceva din acesta nu este drum clasificat. Pe bună dreptate maşinile firmei din Râmnicu-Vâlcea care face acest transport nu au vrut să intre pe acolo", crede Moldovan, fost primar al Bistriţei până în 2008. După blocarea maşinilor, atât Consiliul Judeţean cât şi cele firme care au câştigat licitaţia pentru transport au dat în judecată Primăria Bistriţa : „Joi instanţa de contencios se va pronunţa pe o cerere de suspendare a autorizaţiei emise de primarul Bistriţei, solicitare făcută de Consiliul Judeţean, ", spune purtătorul de cuvânt al Tribunalului Bistriţa, Dana Ceuca.

Bistriţa

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite