Cozi kilometrice formate pentru a lăsa să treacă un tren inexistent, la Arad: „Vă daţi seama ce haos a fost“

0
0
Un semafor defect i-a făcut pe şoferi să stea la coadă jumătate de oră FOTO Arhivă
Un semafor defect i-a făcut pe şoferi să stea la coadă jumătate de oră FOTO Arhivă

Un semafor de la o trecerea de nivel cu cale ferată din Arad i-a făcut pe şoferi să stea jumătate de oră la coadă pentru a lăsa să treacă un tren care nu a mai venit.

Potrivit aradon.ro, semaforul CFR de pe DN7, amplasat la trecerea peste calea ferată dintre municipiul Arad şi localitatea Vladimirescu, a blocat traficul rutier 30 de minute, fără ca pe acolo să treacă vreun tren.

Sursa citată arată că incidentul a fost raportat de către şoferi pe reţelele de socializare. „Am oprit să treacă trenul, dar nu a venit nici măcar o locomotivă. Cu toate acestea, semaforul a oprit traficul rutier jumătate de oră, timp în care şoferii ne-am îngrijorat, pentru că întârziam la serviciu. Un şofer a sunat la 112 să anunţe că nu trece niciun tren dar suntem blocaţi în trafic. În cele din urmă, semaforul s-a oprit fără să treacă vreun tren, iar circulaţia a fost reluată, dar se formaseră coloane de maşini pe ambele sensuri de circulaţie de câţiva kilometri”, a relatat un martor.

„Aici drumul este oricum infernal la orele de vârf, dar de regulă aşteptăm la tren 10 minute. Acum am fost blocaţi jumătate de oră, vă daţi seama ce haos a fost, cozi de maşini până la Mândruloc”, a spus un alt şofer.

Purtătorul de cuvânt al CFR, Oana Brânzan, a explicat că „cel mai probabil semnalizarea automată din zonă a pornit în urma unor manevre pe calea ferată în zona în care se află senzorii”.

„Trecerea la nivel din imagini este dotată cu semnalizare automată, fiind situată într-o zonă de intersecţie a liniilor de cale ferată cu liniile de tramvai (varianta Glogovăţ). Fiind o zonă unde se înregistrează, în anumite intervale orare, un trafic intens, atât feroviar, cât şi rutier, există posibilitatea ca bariera să se lase în poziţia orizontală, în special în cazul în care, în staţiile adiacente TN, trenurile de marfă, care au în compunere mai multe vagoane, decât trenurile de călători, fac anumite manevre. Menţionăm faptul că, bariera se ridică în poziţia verticală, imediat ce trenurile de marfă încheie operaţiunile de manevră executate în una din staţiile CF adiacente. Regretăm acest disconfort, care se înregistrează uneori în traficul rutier, însă conducătorii auto sunt obligaţi, conform prevederilor Codului Rutier, să respecte semnalizarea de la trecerea la nivel, indiferent dacă pe raza trecerii respective se fac doar manevre”, a transmis reprezentanta CFR, citată de Aradon.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Doi şoferi, filmaţi în timp ce se şicanează în trafic pe Autostrada Timişoara-Arad 0

Junglă în traficul din Timişoara. Aproape 6.000 treceri pe roşu în trei zile. Filmările au fost transmise poliţiei

Arad


Ultimele știri
Cele mai citite