Situaţia podului de peste Vedea, la mâna CNADNR. Ce se va întâmpla cu lucrarea în această iarnă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Începută în luna august 2016, reabilitarea podului de peste Vedea ar fi trebuit să fie finalizată în luna noiembrie. Nu s-a întâmplat însă aşa. După ce executantul lucrării a descoperit avarii serioase la structura de rezisenţă a podului, execuţia s-a sistat, la decizia Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Evoluţia lucrărilor pe perioada sezonului rece este, în prezent, incertă.

Municipalitatea nu are niciun fel de contract şi niciun fel de atribuţii în acest obiectiv. Cu trei ani în urmă l-am predat Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale în dorinţa de a fi reabilitat, acesta prezentând serioase avarii la structura de rezistenţă. În timpul intervenţiei s-au constat serioase avarii la structura de rezistenţă şi în septembrie 2016 lucrările au fost sistate” a reamintit primarul Victor Drăguşin în cadrul unei conferinţe de presă pe tema podului de peste Vedea.

După sistarea lucrărilor, CNADNR a informat municipalitatea din Alexandria că au fost stabilite noi lucrări, suplimentare celor prevăzute de proiectul iniţial. ”Au fost stabilite lucrările care trebuiesc efectuate şi care se ridică la o valoare de sub 10% din valoarea totală a contractului ” a mai spus primarul Alexandriei.

Compania Naţională a transmis municipalităţii şi două variante pentru continuarea lucrărilor: una optimistă şi una pesimistă ” Cea optimistă are un termen de finalizare de 40 de zile, condiţionat de starea vremii, iar cea pesimistă sare de 200 de zile,Asta înseamnă întreruperea lucrărilor acum, reluarea în primăvară, martie-aprilie, când vremea va permite, pentru o perioadă de 100 de zile”. În varianta pesimistă, CNADNR ar urma să susţină o nouă licitaţie pentru lucrările suplimentare, ceea ce ar însemna o întârziere greu de estimat, având în vedere că pot apărea contestaţii.

Primăria Alexadria a venit cu o a treia variantă care ar fi, în opinia municipalităţii, cea mai rapidă pentru rezolvarea problemei disconfortului din trafic.

”Am propus varianta ca lucrările să fie finalizate în termen de  o săptămână  prin încredinţarea directă a lucrărilor suplimentare către actualul constructor, lucru absolut corect şi legal, permis de lege. În termen de 10 zile să fie finalizata banda care este în lucru. Sistate lucrările , reluarea circulaţiei pe două sensuri până în primăvara când se pot apuca de banda a doua” a explicat primarul Alexandriei.

Potrivit edilului, aceasta ar fi singura soluţie pentru ca lucrările efectute până în prezent la pod să nu fie afectate de operaţiunile de dezăpezire care vor avea loc în sezonul rece  ”Lucrările de dezăpezire pe timpul iernii pe o singură bandă vor fi extrem de greu de realizat. Pe de altă parte nu pot fi făcute, tehnic, lucrările de conservare a ceea ce înseamnă structră de rezistenţă la care se lucrează acum. Va fi afectată atât armătura nou pusă, cât şi stratul de beton, urmare a împrăştierii de material antiderapant”.

Municipalitate aşteaptă acum un răspuns la soluţia propusă din partea CNADN.

Propunere: intrarea în Alexandria să se realizeze pe centura

Pentru decongestionarea traficului pe pod, în perioada sărbătorilor de iarnă, municipalitatea propune cetăţenilor o variantă temporară de circulaţie. ”Aş vrea să consult cetăţenii cu privire la varianta de circulaţie pe timpul sărbătorilor de iarnă sau în orele de mare trafic în weekend-uri, când foarte multe autoturisme vin dinspre Bucureşti şi pleacă spre Bucureşti. Şi anume, ca ieşirea în zilele de sărbătoare şi atunci când este aglomeraţie constată să se realizeze pe pod, iar intrarea în oraş să se facă pe  centura ocolitoare prin Buzescu”.

Pentru punerea în aplicare a acestei variante de circulaţie pe perioada sărbătorilor, municipalitatea va avea anevoie de sprijinul Companiei Naţionale de Drumuri şi al Poliţiei Rutiere. Până la punerea în aplicare a propunerii, Primăria Alexandria aşteaptă părerea şoferilor alexăndreni.

Alexandria

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite