Şapte licee din Teleorman au avut promovabilitate zero la simularea examenului de bacalaureat
0Şapte licee din judeţ se află pe lista ruşinii, după ce , în urma simulării examenului de bacalaureat, niciun elev nu a reuşit să obţină media necesară pentru a promova examenului.
Simularea examenului de bacalaureat, susţinută de elevii de clasa a XI-a şi a XII-a luna aceasta a scos la iveală rezultate îngrijorătoare. La şapte din cele 22 de licee din Teleorman, niciun elev nu a reuşit să promoveze simularea.
La Liceul tehnologic ” Nicolae Băcescu” din Alexandria, Liceul tehnologic ” Sf. Haralambie” şi Colegiul tehnic ” David Praporgescu” din Turnu Măgurele , Liceul tehnologic "Emil Racoviţă" şi Liceul tehnologic nr. 2 din Roşiorii de Vede, Liceul Piatra şi Liceul tehnologic ” Andrei Şaguna” din Botoroaga, promovabilitatea la simulare a fost zero.
Acestea sunt, de altfel, liceele care şi la examenul de bacalaureat de anul trecut au obţinut cele mai slabe rezultate.
Nici la nivelul întregului judeţ, rezultatele obţinute în urma simulării examenului de bacaluareat de către elevii de clasa a XII-a şi a XI-a nu sunt îmbucurătoare.
La clasa a XI-a, din 2957 elevi evaluaţi la proba E a)- Limba română, 877 au obţinut note peste 5,00 (29,66%) şi 2080 elevi note sub 5,00; la proba E c)- proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) din 2807 elevi evaluaţi, 642 au obţinut note peste 5,00(22,87%), iar 2165 au obţinut note sub 5,00.
La clasa a XII-a, din 2512 elevi evaluaţi la proba E a)- Limba română, 1045 au obţinut note peste 5,00 (41,60%) şi 1467 elevi note sub 5,00; la proba E c)- proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) din 2396 elevi evaluaţi, 819 au obţinut note peste 5,00(34,18%), iar 1577 au obţinut note sub 5,00; la proba E d ) - proba la alegere a profilului din 2289 elevi evaluaţi, 1245 au obţinut note peste 5,00(54,39%), iar 1044 au obţinut note sub 5,00.
Rezultatele elevilor vor fi discutate în cadrul unor şedinţe care se vor desfăşura în toate cele 22 de licee din judeţ. Intr-o prima faza, rezultatele obţinute de elevi vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare. După analiza rezultatelor de la nivelul unităţilor de învăţământ, fiecare unitate va elabora un raport pe care îl va înainta către Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman, cuprinzând măsurile de remediere luate pentru ameliorarea situaţiei, acolo unde acest lucru se impune.