Măsuri pentru îmbunătăţirea rezultatelor elevilor la Evaluarea Naţională: consiliere la clasă, ore suplimentare de pregătire, şedinţe cu părinţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman a analizat rezultatele de la simularea Evaluării Naţionale şi a elaborat un plan de măsuri pentru remedierea situaţiei. Procentul de promovabilitate la simularea Evaluării Naţionale din acest an a fost, în Teleorman, de 39,64%, mai mic decât la testarea din 2015.

La limba română, din 2704 elevi prezenţi la testare, doar 58,84 au luat note peste 5.00, în vreme ce 41,16% dintre elevi au luat note mai mici de 5.00. La matematică, situaţia a fost dezastruoasă. Au luat peste 5.00 doar 28,64% dintre elevii testaţi.  La 15 şcoli din Teleorman niciunul dintre elevii care au susţinut simularea Evaluării Naţională nu a reuşit să ia notă peste 5.00.

În perioada 07- 11 martie 2016, la nivelul unităţilor de învăţământ s-au desfăşurat şedinţe cu părinţii, în care s-au prezentat şi s-au analizat rezultatele obţinute de elevii claselor a VIII-a la simularea evaluării naţionale.

Fiecare unitate de învăţământ a elaborat şi transmis către I.Ş.J. Teleorman  raportul privind organizarea şi desfăşurarea simulării evaluării naţionale şi un plan de măsuri remediile în vederea îmbunătăţirii rezultatelor obţinute de elevi, ca urmare a  analizei rezultatelor obţinute. Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman a organizat în perioada 14-18 martie 2016, întâlniri  pe zone cu directorii unităţilor de învăţământ gimnazial, în vederea analizării rezultatelor obţinute la nivelul judeţului de către elevii de clasa a VIII-a, a identificării principalelor cauze ale acestor rezultate slabe şi stabilirea unui plan de acţiunecare cuprinde măsuri de remediere.

Cauzele dezastrului de la simulare

După analizarea rapoartelor, Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman a identificat şi cauzele pentru care elevii teleormăneni sunt atat de slab pregătiţi : ”nivel de interes diminuat pentru performanţă personală (atingerea nivelului maxim al potenţialului individual), reflectat în procentele de promovare, având în vedere faptul că la admiterea în liceu nu există un prag, pregătirea examenelor se desfăşoară, în unele cazuri, formal, doar în perioadele planificate la nivel de şcoală, abandonul şcolar, explicat, în principal, de migrarea părinţilor în Spania, Italia, Cipru etc, frecventarea sporadică a cursurilor de către elevii rromi, solicitarea elevilor din mediul rural, de către părinţi, în activităţile pe care aceştia le desfăşoară, nefamiliarizarea elevilor de către profesori cu modelele de teste propuse de CNEE pentru examenul de Evaluare Naţională din cauza programei ”.

Plan de măsuri pentru îmbunătăţirea rezultatelor elevilor

În vederea îmbunătăţirii rezultatelor elevilor teleormăneni, în perspectiva Evaluării Naţionale din acest an, ISJ Teleorman a elaborat Plan remediul pentru îmbunătăţirea rezultatelor elevilor la Examenul de Evaluare Naţională, 2016. La nivelul fiecărei şcoli vor avea lor activităţi de consiliere a  elevilor privind necesitatea implicării lor în activitatea de învăţare. De asemenea, se va urmări informarea permanentă a părinţilor cu privire la numărul de absenţe al fiecărui elev .

Planul remediu mai cuprinde măsuri precum:stabilirea şi respectarea unui program de pregătire suplimentară cu toţi elevii claselor a VIII-a , alocarea de sarcini diferenţiate de învăţare/individualizarea actului învăţării/identificarea şiexploatarea potenţialului fiecărui elev, plasarea pe site-urile şcolilor a unei secţiuni unde elevii pot accesa teste şi bareme în conformitate cu modelele de subiecte propuse de MENCŞ/CNEE, inspecţii tematice  de monitorizare, asistenţe la ore.

Alexandria

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite