Zgomotele neobişnuite pe care le face o maşină atunci când sunt defecţiuni la motor sau la alte componente

0
Publicat:
Ultima actualizare:
service reparatii masina Galati

Autoturismele pot în anumite condiţii să scoată zgomote anormale în cazul în care există o curea, un alternator, o pompă de apă sau o fulie de tensiune defectă, dar şi în cazul în care sistemul de evacuare are o problemă.

Deşi cele mai multe dintre sistemele actuale de evacuare avansate sunt proiectate pentru a înăbuşi zgomotul din timpul rulării, există momente când anumite componente se strică, se uzează sau se fisurează, provocând apariţia de zgomote la nivelul motorului sau la nivelul sistemului de evacuare.

Există mai multe tipuri diferite de zgomote, fiecare dintre acestea fiind asociate unei anumite defecţiuni mecanice: 

Zbârnâit: Acest zgomot este asociat cu o vibraţie sau zumzet. Este similar din mai multe puncte de vedere cu sunetul pe care o fereastră sau un ventilator portabil le fac atunci când sunt deschise. Unele dintre cele mai frecvenţe cauze ale acestui tip de sunet sunt atribuite unor probleme cu curelele, fuliile sau componentele de acţionare ale curelelor. Este un sunet învolburat care îşi schimbă tonalitatea sau volumul în funcţie de turaţia motorului. Este un semn tipic de probleme legate de motor. Piesele care cauzează acest sunet sunt accesoriile de acţionare a curelelor sau chiar curelele în şine. Unele dintre cele mai comune componente care vor emite astfel de sunete includ: cureaua de accesorii, alternatorul, pompă servodirecţie, pompă de apă, ventilator, fulia de tensiune.  

Susur sau şuierat: Este sunetul de vapori sau aburi care scapă dintr-o sursă sub presiune. Sunetul de acest tip este de obicei asociat cu apa care fierbe sau cu cel care apare la prăjire. Aceste trei sunete de obicei sunt atribuite aceloraşi cauze; unui motor care se supraîncălzeşte sau sistemului de răcire. Când se aude sunetul de tip şuierat, este de obicei un semn că există pierderi de presiune de la nivelul capacului radiatorului, rezervoarelor de preaplin (vas de expansiune) sau o avariere recent apărută în orice parte a sistemului de răcire.  

  

Pe măsură ce lichidul de răcire începe să se încălzească peste 100 de grade va determină dezvoltarea unei presiuni în exces atunci când apare într-un sistem închis (cum ar fi un radiator). Odată ce această presiune ajunge la un anumit "punct de fierbere" va scoate un zgomot asemănător unui susur. Unii spun că sunetul este similar cu sunetul emis de un espressor de cafea. Sunetul  de tip sfârâit apare, de obicei, că rezultat al unei defecţiuni. Acest lucru se întâmplă după ce motorul s-a supraîncălzit şi este cauzat de lichidul de răcire sau de uleiul presurizat din compartimentul în care se găseşte şi care ajunge în contact cu componente de la nivelul blocului motor, chiulasei sau de la nivelul galeriei de admisie. Sunetul este, de asemenea, frecvent asociat cu probleme cu catalizatorul. 

Zgomot de împroşcare: Poate fi descris cel mai bine ca un sunet armonic inconsistent. Atunci când motorul este reglat corespunzător de obicei sunetele emise vor fi line şi neîntrerupte. Pe măsură ce motorul accelerează sunetele vor fi la fel de line. Un motor care prezintă zgomote de împroşcare va prezenţa variaţii rapide şi alternări ale unor perioade de trenare cu accelerare sau decelerare rapidă.  Acest zgomot apare în principal datorită faptului că fenomenul de combustie nu se realizează până la capăt. Această situaţie este determinată de probleme legate de timpul de aprindere, inclusiv cu bobina de aprindere, distribuitorul, rotorul, bujiile sau fişele bujiilor. Destul de rar, apariţia acestui zgomot este însoţită de aprinderea martorului check engine în bord.

Zgomot ca o bătaie, click sau lovire: Când este bine reglat, un motor ar trebui să funcţioneze perfect. Aceste sunete sunt determinate de lovirea unor componente metalice. Pe măsură ce numărul de rotaţii de la nivelul motorului creşte, sunetul se va accentua.În cazul în care zgomotul vine din partea de sus a motorului, de obicei este generat de contactul dintre două componente metalice. De cele mai multe ori, acesta se datorează unei lubrifieri incorecte, unei presiuni scăzute a uleiului, deschiderii excesive a supapei sau componentelor defecte. Cele două posibile cauze sunt legate de un proces de combustie prematur. Momentul în care apare combustia prematură, aprinderea bujiilor prin scânteie devine haotică. Acesta ar putea să fie cauzat în timp de aprinderea incorectă sau de carburant care nu este vaporizat corespunzător. În cazul în care există o problemă legată de ulei, este indicată verificarea nivelului fluidului. Dacă nivelul este scăzut, trebuie completat cu ulei. Este recomandată vizita la un mecanic pentru a verifică pompă de ulei şi componentele care controlează presiunea uleiului la nivelul motorului. 

Citiţi şi:

 

Aparate anti-mită la Spitalul Judeţean Alba. Pacienţii pot spune dacă li s-au cerut bani de către medici sau asistente

 

FOTO Cine este deputatul PNL care a venit să voteze la moţiunea de cenzură deşi este grav bolnav şi foarte slăbit

 

Cum a obţinut proprietarul unui apartament evacuarea unei antene de telefonie mobilă de pe terasa blocului

    

Alba Iulia

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite