Sute de consumatori din Alba Iulia au rămas fără gaze naturale după un incident în instalaţia Transgaz. Miros puternic de mercaptan în oraş
0În urma unui accident tehnologic podus în instalaţia Transgaz, sute de consumatori din Alba Iulia au rămas fără serviciul de furnizare gaze naturale.
Reprezentanţii Delgaz Grid susţin că, în urma sesizărilor de duminică, au intervenit şi au rezolvat 60 de situaţii.
S-a oprit furnizarea cu gaze naturale la un număr similar de consumatori, unele contoare alimentând blocuri întregi ceea ce face ca cei rămaşi fără gaze naturale să fie de ordinul sutelor. Echipele Delgaz Grid au oprit furnizarea serviciului, dar, pentru reparaţii, consumatorii trebuie să contacteze o firmă privată şi, abia după repararea defecţiunilor, se va relua alimentarea cu gaze naturale.
Potrivit reprezentanţilor Delgaz Grid, duminică, 26 iulie, au fost înregistrate mai multe sesizări din partea consumatorilor din municipiul Alba Iulia privind prezenţa mirosului de gaz.
”Odorizarea este o componentă a conceptului de siguranţă aplicat în sectorul gazelor naturale şi este realizată în staţiile speciale ale Transgaz, operatorul sistemului naţional de transport al gazelor naturale, în cadrul activităţilor sale curente sau la solicitarea distribuitorului. Această măsură de siguranţă presupune introducerea unei cantităţi de etilmercaptan în gazele naturale în scopul sesizării de către populaţie, prin miros, a eventualelor scăpări de gaze din reţelele stradale sau din instalaţiile de utilizare a gazelor naturale. Delgaz Grid nu a solicitat odorizarea suplimentară a gazelor naturale. Conform informaţiilor pe care le avem, mirosul puternic de gaz se explică prin supraodorizarea gazelor naturale cauzată accidental în instalaţia de odorizare a Transgaz”, se precizează într-un comunicat al societăţii.
În urma sesizărilor înregistrate, Delgaz Grid a suplimentat numărul echipelor, 19 echipe intervenind de ieri după-amiază pentru efectuarea verificărilor necesare în teren şi pentru a lua măsurile care se impun pentru funcţionarea sistemului de distribuţie în condiţii de siguranţă.
În cazul în care simt miros specific de gaz, consumatorii sunt rugaţi să anunţe imediat dispeceratul de urgenţă al companiei la unul dintre numere-le de telefon: 0800.800.928 (număr gratuit, apelabil din principalele reţele de telefonie fixă şi mobilă); 0265.200.928 (număr taxabil cu tarif local din reţeaua Telekom şi cu tariful operatorului din toate celelalte reţele de telefonie).