Modernizarea Transalpinei de Apuseni. CNSC a respins contestația pentru un contract de 23 de milioane de euro

0
Publicat:

CNSC a respins contestația formulată de unui dintre cei patru participanți la procedura de achiziție publică privind continuarea lucrărilor pe lotul 1 al DJ 107 I, drum cunoscut și ca Transalpina de Apuseni.

Se continuă lucrările și pe lotul 2 al Transalpinei de Apuseni FOTO CJ Albas
Se continuă lucrările și pe lotul 2 al Transalpinei de Apuseni FOTO CJ Albas

Decizia CNSC a fost anunțată de vicepreședintele CJ Alba, Marius Hațegan. ”Lotul 2 are constructor și vom semna în cel mai scurt timp contractul de execuție a lucrărilor”, a transmis reprezentantul instituției.

Lotul 2 al DJ 107 I are 36,5 km, pornind din Ponor, trecând prin Mogoș și Bucium, până la intersecția cu DN 74. Comisia de licitația a desemnat drept câștigător firma Elis Pavaje SRL Petrești, care execută lucrărilor și pe lotul 1, între Aiud și Ponor. Contestația a fost formulată de asocierea Far Foundation SRL – Drumserv – Nomis 2003 SRL. CJ Alba poate semna contractual, chiar dacă reprzentanții asocierii decid să conteste în justiție decizia CNSC.

Elis Pavaje a avut o ofertă de 116,1 milioane de lei (circa 23 de milioane de euro), față de valoarea estimată de 122,3 mlioane de lei, fără TVA. Stadiul fizic de realizare a investiției pe lotul 2 este de 27%. În total, drumul județean are aproape 80 de kilometric, fiind împărțit în două loturi.

Consiliul Județean Alba a decis, anul trecut, să rezilieze contractele inițiale ca urmare a incapacității fostului antreprenor de a finaliza investiția după ce Societatea de Construcții Napoca SA Cluj-Napoca a intrat în insolvență și nu a mai reușit să ofere o garanţie de bună execuţie, în cuantum de 10% din valoarea contractului. Societatea din Cluj-Napoca a deschis două procese în justiție, prin care contestă deciziile CJ Alba privind rezilierea celor două contracte.

Execuţia lucrărilor pentru restul rămas de executat pentru lucrările de modernizare a drumului judeţean DJ1071, constă în: refacerea structurii rutiere, modernizarea și consolidarea ei; asigurarea scurgerii apelor prin execuţia de şanţuri de pamant, şanţuri betonate, rigole ranforsate, rigole carosabile, podeţe tubulare, separatoare de hiodrocarburi pentru epurarea apelor pluviale; lucrări de consolidare a terasamentelor prin execuţia de ziduri de sprijin, consolidarea si execuţia de poduri noi; asigurarea siguranţei circulaţiei (indicatoare, marcaje, parapeti metalici,etc.); lucrări de amenajare a terenului. Proiectul este finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional.

Firma Elis Pavaje a preluat contractul și pe lotul 1, între Aiud și Ponor, pe o distanță de circa 40 de kilometri. Acest sector va fi finalizat până la sfârșitul anului 2023.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite