Cea mai mare investiție într-un drum județean din România. Stadiul lucrărilor la Transalpina de Apuseni FOTO

0
Publicat:

Lucrările de modernizare a Lotului 2 al Transalpinei de Apuseni, cu o lungime de 35,4 km, se află în grafic. Drumul județean din Alba va fi finalizat, pe această porțiune, în primăvara anului 2024.

Asfaltare pe lotul 2 al Transalpinei de Apuseni FOTO Marius Hațegan
Asfaltare pe lotul 2 al Transalpinei de Apuseni FOTO Marius Hațegan

Asfaltarea a atins deja km 59, cu planuri de extindere până la km 65. Porțiunea dintre km 65 și km 70 va fi asfaltată în anul viitor, după finalizarea consolidărilor necesare. Un aspect semnificativ al proiectului este detalierea elementelor complexe implicate în modernizarea acestui tronson.

De la ziduri de sprijin la piloți forați, de la rigole ranforsate la FAP-uri (fundații adâncite de parapet), și până la lucrări de artă precum poduri (13 bucăți) și podețe (peste 150 bucăți, tuburi de 1000), proiectul abordează o gamă variată de lucrări de infrastructură. Menționează, de asemenea, stabilizările de versanți și lucrările efectuate la altitudini de peste 1000 de metri”, a transmis Marius Hațegan, vicepreședintele Consiliului Județean Alba.

FOTO Marius Hațegan
FOTO Marius Hațegan

Potrivit acestuia, modernizarea Transalpinei de Apuseni este cea mai complexă lucrare desfășurată vreodată în județul Alba. Drumul are, în total, aproape 80 de kilometri, iar primul lot, în lungime de 43 de kilometri, între Aiud și Ponor, va fi finalizat în 2023. Pe cea mai mare suprafață a lotului 1 a fost turnat și al doilea strat de asfalt, urmând să fie încheiate lucrările de montare parapete, a semnelor de circulație și să fie efectuată trasarea drumului. 

FOTO Marius Hațegan
FOTO Marius Hațegan

Lotul 2 se întinde din comuna Ponor, trecând prin Mogoș și Bucium, până la intersecția cu DN 74, Alba Iulia - Abrud. Licitația pentru finalizarea lucrărilor pe acest segment a fost câștigată de firma Elis Pavaje SRL, cei care derulează lucrările și pentru lotul 1. Fondurile sunt asigurate, în cea mai mare parte, din fonduri europene. Costul total actualizat al proiectului se ridică la 230 de milioane de lei (46 de milioane de euro), fără TVA.

Transalpina de Apuseni traversează de la est la vest zona de sud a Munților Apuseni, trecând prin cele mai spectaculoase zone din această parte a țării. Drumul are o lungime de 80 km, fiind cea mai mare investiție într-un drum județean din România.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite