Stewardese SF la Paris
0
Prezentările de prêt-à-porter de la Paris au avut un aer retro-SF. Balenciaga şi Manish Arora au adus pe podium ţinute perfecte pentru o stewardesă într-un zbor intergalactic.
Designerul de la Balenciaga, Nicolas Ghesquiere, cel care a şters de praf casa franceză de modă şi a transformat-o într-una dintre cele mai în vogă nume ale momentului, a prezentat o nouă colecţie care le-a tăit răsuflarea spectatorilor, potrivit Associated Press.
Piesele au avut un aer SF: fuste scurte din piele perforată, purtate cu sacouri din petice de blană sau vinil, pantaloni strâmţi cu inserţii de Lurex şi combinezoane ale căror bluze se desfăceau cu fermoar pentru a dezvălui topuri imprimate cu postere Pop Art în culori primare.
Pantofii au fost amestecuri uimitoare de piele, vinil şi polistiren, cu tocuri geometrice făcute din piese care păreau pietre tăiate şi polizate. Podiumul a fost luminat de dedesubt, scăldând manechinele în lumină albă şi făcându-le să pară însoţitoare de zbor care se mişcă printr-o navă spaţială.
Invazie de paiete
Casa Manish Arora a creat o colecţie dedicată femeilor care vor să facă impresie de cum intră într-o încăpere. El a preluat motive Art Deco din anii 1920 şi le-a proiectat într-un viitor îndepărtat. Au rezultat rochii neconvenţionale pentru secolul 22 şi uniforme de stewardese cu şolduri evidenţiate.
Totul a scânteiat şi a strălucit. Rochii cu mâneci umflate sculpturale şi epoleţi care sfidau gravitaţia, decolteuri adânci în V şi talie căzută au fost înecate în paiete verde-mentă, portocaliu şi roz-flamingo, aranjate în dungi neregulate şi petice. Chiar şi părul modelelor a fost sclipitor. Unele au purtat peruci parţiale rigide, pălării hibride albastru-electric sau cu paiete portocalii.
Imprimeurile, saturate în toate culorile curcubeului, au fost inspirate de imagini din filmul lui Fritz Lang din 1927 „Metropolis" şi de vitralii de la începutul secolului XX. „Am luat codurile familiare ale perioadei Art Deco şi, într-un cuvânt, le-am amestecat", a spus designerul din Delhi pentru AP. „Am împins totul atât de mult în viitor că abia mai poate fi recunoscut."
Pălăriile bizare au fost la mare preţ şi în prezentarea cuplului de designeri belgieni AF Vandevorst, unde modelele au purtat ţinute de inspiraţie militară, unele acoperite cu mâzgălituri făcute cu cretă, şi au avut cureluşe de piele care le ţineau mandibula.
Regele Soare şi Prince
Pe de altă parte, Balmain, o altă casă altădată „prăfuită" care a revenit în vogă în ultimii ani, s-a ţinut departe de aerul anilor '70 şi a prezentat o colecţie inspirată din figuri „regale", de la Regele Soare Ludovic al XIV-lea la Prince. Christophe Decarnin, designerul responsabil pentru renaşterea brandului, a creat pantalonii foarte strâmţi şi rochiile mini cu umeri enormi, toate scăldate în nuanţe bogate de purpuriu şi care scânteiau în paiete aurii.
Pe fundalul sonor al hiturilor lui Prince, modele în ghetuţe cu toc cui au traversat podiumul în sacouri cu cozi lungi din catifea şi pantaloni din paiete şi piele. Franjuri din lănţişoare fine aurii au atârnat de pe rochii atât de strâmte încât părea că cea mai mare parte din ţesătură a fost folosită pentru mâneci.
Designerul Rick Owens nu s-a îndepărtat de stilul său caracteristic, dar a folosit şi el tema regalităţi. Creatorul a ales însă prinţese tribale dintr-o epocă postapocaliptică, îmbrăcate în rochii din piele cu „paiete" din os şi veste din blană.