Sonia Rykiel, lenjerie retro în stil parizian
0Celebra creatoare franceză de 79 de ani a lansat o colecţie de lenjerie, piese pentru noapte şi accesorii, realizată pentru reţeaua de magazine cu preţuri accesibile H&M.
Două mii de pernuţe din catifea au fost împărţite alături de chiloţei cu dunguliţe participanţilor la una dintre cele mai extravagante petreceri organizate la Paris în ultimii ani, ce a marcat lansarea colecţiei realizate de creatoarea pariziană, pentru grupul suedez specializat în modă, la preţuri mici.
Evenimentul a fost sărbătorit cu zeci de litri de şampanie şi o mulţime de delicatese la Grand Palais de lângă Champs Elysees, clădire în interiorul căreia au fost construite un Turn Eiffel gigantic (dar în miniatură), o roată de bâlci şi un carusel.
Un simbol al modei
O scenă din „Alice în Ţara Minunilor" populată de copaci gigantici din carton înconjuraţi de baloane multicolore uriaşe, căţei de cauciuc gonflabili şi nori falşi de ceaţă i-au întâmpinat pe cei peste 2.000 de invitaţi.
Printre celebrităţile prezente la lansare s-au numărat designerul francez Jean-Paul Gaultier şi modelul Eva Herzigova. Peste 300 de tehnicieni şi de chelneri au fost folosiţi pentru seara de gală, care ar fi costat peste două milioane de euro, potrivit AFP.
În vreme ce chelnerii şi bucătarii turnau băuturi în pahare şi aprovizionau farfuriile cu bunătăţi, un cârd de gâşte şi o fanfară de fete în marş au deschis drumul pentru manechinele care au prezentat cele 67 de piese sexy.
Mult-aşteptata colecţie Rykiel pentru H&M cuprinde lenjerie retro cu o notă de şic parizian, în stilul caracteristic creatoarei franceze. Printre piesele propuse s-au remarcat un set de chiloţi şi sutien din dantelă neagră cu aplicaţii florale roz, un altul din mătase roz, cu chiloţi cu talie înaltă a la anii '50, un body din satin culoarea pielii în acelaşi stil retro, dar mai ales „haine de casă în stil Hollywood", adică rochii cu un singur umăr şi chimonouri.
Lenjeria a fost lansată pe 5 decembrie în 1.500 de magazine H&M din toată lumea, şi va fi comercializată şi de compania creatoarei în vârstă de 79 de ani, care a sărbătorit anul trecut 40 de ani în lumea modei.
„Sonia Rykiel este un adevărat simbol al modei, care a inventat un stil distinct ce combină feminitatea, şicul parizian şi mondenitatea, dar şi îmbrăcămintea practică, purtabilă şi confortabilă", a spus designerul de la H&M Margareta van den Bosch.
Piesele create Rykiel pentru H&M costă de la 9,95 euro o pereche de chiloţi, la 59,95 euro un chimono de mătase. „Ador ideea de a face ca moda mea să fie accesibilă cât mai multor oameni", a declarat ea pentru AFP.
Colecţii Lagerfeld şi Madonna
Lanţul de magazine de îmbrăcăminte la preţuri accesibile colaborează de mai mulţi ani cu designeri de modă renumiţi ca Stella McCartney şi Karl Lagerfeld, sau cu artişti celebri ca Madonna sau Kylie Minogue, care au creat colecţii ori şi-au împrumutat numele pentru linii vestimentare. Retailerul suedez a repurtat recent un succes răsunător cu o linie de accesorii creată de designerul Jimmy Choo.
H&M îşi asigură vânzări importante prin lansarea colecţiei Rykiel la începutul sezonului de cadouri. În plus, tendinţa de purtare a lenjeriei ca îmbrăcăminte, promovată în prezentările Jean-Paul Gaultier şi Dolce & Gabbana, e o garanţie a succesului.
Fondat în 1947 în Suedia, H&M se află pe locul al treilea în topul vânzărilor magazinelor de îmbrăcăminte la nivel mondial, după Gap din America şi grupul spaniol Inditex, care deţine Zara. Rykiel, cunoscută ca „Regina tricotului", va lansa o a doua colecţie pentru H&M în februarie anul viitor, de data aceasta dedicată tricotajelor.