Sondaj Trusted Brands: „Adevărul“ este de cinci ani ziarul în care românii au cea mai mare încredere
0„Adevărul“ îşi păstrează poziţia de cel mai de încredere cotidian din România pentru a cincea oară consecutiv, potrivit studiului „Trusted Brands 2015 – Mărcile în care au încredere românii“.
„Adevărul“ se numără printre cele mai longevive ziare din România, împlinind 125 de ani de existenţă în anul 2013. În istoria sa, cotidianul „Adevărul“ a cunoscut diverse etape de dezvoltare, dar ceea ce a contat cel mai mult a fost relaţia cu cititorii. Tocmai de aceea, în ultimii ani, redacţia a dezvoltat atât ediţia tipărită, cât şi varianta online, dispunând astăzi de un proiect multimedia complex: „Adevărul Live“.
„Trusted Brands 2015“, unul dintre celei mai importante studii de piaţă asupra consumatorului în Europa, este realizat de Reader's Digest în zece ţări, printre care şi România. Obiectivul studiului, ajuns în acest an la a 15-a ediţie în Europa şi a zecea în România, este identificarea şi premierea mărcilor care au reuşit să câştige încrederea consumatorilor în acest an.
Şapte branduri şi-au păstrat poziţia de lider
În ceea ce priveşte studiul realizat în România, rezultatele au dovedit încă o dată că românii sunt consecvenţi în opţiunile de consum şi le rămân fideli mărcilor care reuşesc să le câştige încrederea: din cele 38 de categorii pentru care s-a votat în România, doar cinci şi-au schimbat liderii în acest an. La majoritatea categoriilor, câştigătorii rămân aceiaşi, indiferent de schimbările care se produc pe piaţă.
Şapte branduri au reuşit chiar să îşi păstreze prima poziţie în topul încrederii timp de un deceniu, de la începutul studiului (Borsec la categoria Apă minerală, Ariel la categoria Detergent, Petrom la categoria Benzinării, ProTV la categoria Televiziune).
Schimbări de lider au apărut, în acest an, la următoarele categorii: Electrocasnice (unde Bosch a reuşit să depăşească Philips, câştigătorul tradiţional), Companii de asigurări (unde Allianz Ţiriac trece pe primul loc, în defavoarea Astra Asigurări), Telefonie mobilă (unde Samsung a surclasat Nokia), Operator de telefonie mobilă (unde Orange a preluat primul loc de la Vodafone, câştigătorul ediţiei precedente), Produs de îngrijire a părului (Nivea a trecut pe prima poziţie, ocupată anul trecut de Head&Shoulders).
Românii au încredere în Uniunea Europeană
Dupa ce, în ultimii ani, studiul a consemnat revenirea în forţă a brandurilor româneşti, şi 2015 aduce confirmarea faptului că încrederea românilor în acestea se menţine constantă. Anul acesta avem 17 categorii câştigate de mărci autohtone.
Secţiunea dedicată Instituţiilor arată că în România, încrederea în Uniunea Europeană, internet şi companiile internaţionale este cea mai mare, comparativ cu celelalte ţări europene participante la studiu. Jumătate dintre români au încredere în UE, faţă de media de numai 27% a celorlalţi europeni.
La secţiunea Profesii, campionii încrederii la români rămân, ca şi în anii trecuţi, pompierii (92%) şi piloţii (89%). Interesant este însă că, pentru prima dată, urcă pe podiumul încrederii o nouă categorie profesională: meşteşugarii, cărora nu mai puţin de 79% dintre români le-au acordat încrederea lor. Pe ultimul loc al clasamentului se menţin politicienii: aceştia s-au prăbuşit în ultimul an de la procentul de încredere de 9% la 5%, cu 9% mai mică decât media europeană. Astfel, românii sunt respondenţii cu cea mai mică încredere în politicieni dintre europenii participanţi la studiu.
„Anul acesta, celebrăm în România o ediţie aniversară: sondajul Trusted Brands împlineşte zece ani. Şi îmi face plăcere să constat că, şi de această dată, mărcile româneşti sunt premiante. Două treimi dintre categorii sunt câştigate de branduri autohtone“, a declarat Florin Petrescu, country manager Reader’s Digest Romania.
Trusted Brands 2015 s-a desfăşurat concomitent în şapte ţări europene, printre care şi România, respondentii având la dispoziţie pentru a alege 20 de categorii comune şi un număr de maximum 18 categorii locale. Este important să subliniem că participanţii la sondaj nu au primit variante de răspuns, ci au fost rugaţi să nominalizeze ei înşişi mărcile în care au încredere şi să le evalueze apoi în funcţie de „Calitate“, „Valoare excelentă“, „Imagine puternică“, „Înţelegerea nevoilor clienţilor“ şi „Responsabilitate socială“.
Studiul a fost realizat în perioada septembrie - noiembrie 2014,din România fiind analizate 1.986 de chestionare completate.
Câştigători Trusted Brands România 2015:
Categorii europene:
- Automobile: Volkswagen
– Electrocasnice: Bosch
– Computere personale: HP
– Telefonie mobilă: Samsung
– Operatori telefonie mobilă: Orange
– Camere foto: Nikon
– Agenţii de turism: Paralela 45
– Bănci: Banca Transilvania
– Carduri de credit: Visa
– Companii de asigurări: Allianz Ţiriac
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinării: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii impotriva răcelii şi gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de îngrijire a părului: Nivea
– Produse de îngrijire a pielii: Nivea
– Produse de machiaj: Avon
– Detergenţi: Ariel
– Cereale pentru micul dejun: Nestle
Categorii locale:
– Produse de panificaţie: Vel Pitar
- Produse lactate: Napolact
– Produse din carne: Cris-Tim
– Ulei de gătit: Untdelemn de la Bunica
– Condimente: Fuchs
– Ape minerale: Borsec
– Hrană pentru animale: Pedigree
– Clinici private: Medlife
– Cafea: Jacobs
– Pastă de dinţi: Colgate
– Farmacii: Catena
– Retailer electrocasnice: Altex
– Săpun: Dove
- Deodorant: Nivea
– Centre comerciale: Kaufland
– Cotidiene: „Adevărul“
– Staţii radio: Europa FM
– Staţii TV: Pro TV