Publicitatea înşelătoare va fi amendată cu până la 30.000 lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un proiect de lege al Ministerului Finanţelor înăspreşte condiţiile de promovare publică comparativă a produselor Publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă ilegală ar

Un proiect de lege al Ministerului Finanţelor înăspreşte condiţiile de promovare publică comparativă a produselor

Publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă ilegală ar putea fi sancţionate cu amenzi între 3.000 lei şi 30.000 lei, niveluri de până la 7,5 ori mai ridicate decât cele actuale, atribuţiile Ministerului Economiei şi Finanţelor în domeniul publicităţii urmând a fi extinse.

Comerciantul prejudiciat poate să se adreseze şi instanţei, dacă publicitatea înşelătoare şi cea comparativă ilegală determină daune patrimoniale sau morale, potrivit unui proiect de lege privind publicitatea înşelătoare şi comparativă publicat de MEF.

Prevederile nu vor fi aplicate în cazul publicităţii difuzate în cadrul programelor de radiodifuziune şi televiziune, care se supune legii audiovizualului. "Publicitatea trebuie să fie decentă, corectă, onestă, să nu creeze confuzie, să fie conformă uzanţelor comerciale cinstite, fără a constitui un comportament neloial al comerciantului care îşi face publicitate", se menţionează în proiect. "În vederea stopării şi combaterii publicităţii înşelătoare şi a respectării dispoziţiilor privind publicitatea comparativă, în interesul comercianţilor şi al concurenţilor, aceştia pot să sesizeze Ministerul Economiei şi Finanţelor", precizează proiectul.

Dacă se constată încălcarea prevederilor legale, MEF poate stabili, odată cu aplicarea sancţiunii contravenţionale, şi încetarea publicităţii înşelătoare sau a publicităţii comparative ilegale, în cazul în care acestea au fost difuzate, fără să fie necesar să existe o dovadă a pierderii sau a unui prejudiciu real, a intenţiei sau neglijenţei reprezentantului legal al comerciantului care îşi face publicitate.

Afirmaţiile din reclame trebuie probate

Totodată, MEF poate hotărî interzicerea publicităţii înşelătoare sau a publicităţii comparative ilegale care contravine legii, în situaţia în care nu a fost încă adusă la cunoştinţa publicului, dar acest lucru este iminent. Comerciantul care îşi face publicitate trebuie să fie în măsură să probeze acurateţea afirmaţiilor, indicaţiilor sau prezentărilor din anunţul publicitar şi este obligat, la solicitarea reprezentanţilor împuterniciţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor, să furnizeze documentele, datele, informaţiile care să probeze exactitatea acestora.

Dacă nu profită în mod neloial de reputaţia unei mărci, a unei denumiri comerciale sau a altor semne distinctive ale unui concurent ori a denumirii de origine a produselor concurente, nu prezintă bunuri sau servicii ca imitaţii sau reproduceri ale bunurilor sau serviciilor purtând o marcă sau o denumire comercială protejată, nu creează confuzie între comercianţi, între persoana care îşi face publicitate şi un concurent, sau între mărci, denumiri comerciale, alte semne distinctive, publicitatea comparativă este permisă.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite