Prețurile ridicate îi împiedică pe români să aibă un stil de viață sustenabil

0
Publicat:

Cei mai mulți dintre români ar fi interesați de un stil de viață sustenabil însă prețurle ridicate rămân sunt obstacol important. Doar 38% din respondenți consideră că produsele „verzi” au tarife accesibile, iar 53% susțin că acestea sunt mai greu de găsit, arată un studiu recent.

7 din 10 români ar alege un stil de viață sustenabil
7 din 10 români ar alege un stil de viață sustenabil

Studiul realizat de Reveal Marketing Research arată că peste 70% din români cred că soluțiile pentru problemele de sustenabilitat ale societății presupun eforturi atât din partea cetățenilor, cât și a instituțiilor publice și private, scrie Agerpres. De asemenea, la fel ca și în 2022, 74% din respondeți susțin că sunt interesați de un stil de viață sustenabil. 

Printre motivele românilor pentru adoptarea unui astfel de stil de viață se numără : protejarea mediului înconjurător (51%), epuizarea resurselor disponibile (45%), schimbările climatice din ultimii ani (42%), reducerea risipei (40%) şi impactul asupra calităţii vieţii (26%). 

Principalele impedimente pentru adoptarea unui stil de viață sustenabil sunt reprezentate de neîncrederea oamenilor în produsele şi serviciile prezentate ca fiind cu adevărat sustenabile (60% vs 53%, în 2022), de costurile ridicate ale produselor sustenabile (59% vs. 65%), dar şi obişnuinţa cu stilul de viaţă actual (56%), potrivit Agerpres. 

Aproape trei sferturi dintre români , respectiv 74%, folosesc pungi reutilizabile, iar 73% colectează deșeurile reciclabile separat și le duc la containere. De altfel, 62% dintre respondenți au declarat că citesc informațiile de pe ambalaje, conform studiului citat.

Mai mult de 40% dintre respondenți (44%) cred că prin utilizarea de tehnologii şi procese mai prietenoase cu mediul în activităţile lor companiile pot încuraja iniţiative eco-friendly în România. De altfel, printre inițiativele pe care respondenții le găsesc potrivite pentru promovarea unui stil de viață sustenabil se numără: oferirea de stimulente şi facilităţi pentru proiectele sustenabile (43%),  dezvoltarea şi promovarea unor produse şi servicii sustenabile (42%) sau organizarea de campanii de conştientizare şi educaţie ecologică (41%).

Studiul citat oferă o perspectivă asupra motivelor ce ar putea influența decizia de cumpărare a românilor. Astfel, potrivit datelor colectate, topul aspectelor ce pot influența decizia de cumpărare este reprezentat de : etichete care să arate de unde vin produsele (71%), modificarea ambalajelor produselor pentru a avea impact redus asupra mediului (69%), etichete care să ateste provenienţa materialelor produselor (69%) şi fabricarea produselor prin procese cu impact redus asupra mediului (69%). 

Studiul Reveal Marketing Research s-a derulat online, în perioada 8 - 14 august 2023, pe un eşantion de 1.015 respondenţi, la o eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general de +/-3,1% şi un nivel de încredere de 95%.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite