Motivul pentru care ambalajele SGR nu pot fi predate la orice oră, deși magazinele sunt încă deschise

0
Publicat:

Deși unele magazine au program prelungit sau chiar sunt deschise non-stop, românii pot preda ambalajele cu sigla SGR doar într-un interval de timp bine stabilit.

foto ambalaje SGR
Motivul pentru care ambalajele SGR nu pot fi predate la orice oră, deși magazinele sunt încă deschis

Deși automatele de reciclare sunt disponibile non-stop, legislația privind liniștea publică impune restricții pentru utilizarea acestora în anumite intervale orare. Conform legii, consumatorii sau utilizatorii finali ai produselor în ambalaje incluse în sistemul garanție-returnare (SGR) pot restitui ambalajele în orice punct de returnare organizat de comercianți pe teritoriul României, indiferent de locul de achiziție al produsului și fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal pentru recuperarea garanției.

În schimb, comercianții din programul SGR trebuie să afișeze adresa și programul punctului de returnare, indiferent dacă preluarea ambalajelor se face printr-un dispozitiv RVM sau direct de magazin.

Astfel, chiar dacă un aparat RVM este amplasat într-un magazin cu program non-stop, predarea ambalajelor SGR nu este posibilă la orice oră din zi sau noapte. Acest lucru se datorează prevederilor Legii 61/1991 privind ordinea și liniștea publică, care interzice producerea de zgomote în intervalele 22:00-8:00 și 13:00-14:00. Aceasta include zgomotele produse de persoanele care predau ambalajele sau de automatele de reciclare în sine.

Aceste reglementări se aplică magazinelor situate în apropierea zonelor locuite, nu celor izolate. 

Din acest motiv, și multe altele mai mult de jumătate dintre românii care au participat la un sondaj privind Sistemul de Garanție Returnare (SGR) și-au exprimat nemulțumirea referitor la modul de funcționare al acestuia.

Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre atitudinile și comportamentele românilor în ceea ce privește Sistemul de Garanție-Returnare a ambalajelor băuturilor îmbuteliate, care a devenit funcțional începând cu sfârșitul anului trecut (30 noiembrie 2023). 

În viziunea românilor principalele soluții pentru îmbunătățirea Sitemului de Garanție-Returnare sunt reprezentate de creșterea numărului de puncte de returnare (55%) și campaniile de informare și educare (24%).

În noiembrie 2023, 44% dintre români considerau că nu își vor modifica comportamentul de cumpărare și consum al băuturilor îmbuteliate odată cu implementarea Sistemului de Garanție-Returnare. În prezent, procentul celor care declară că nu și-au schimbat obiceiurile crește până la 59%, datele indicând că românii s-au adaptat mai bine decât se așteptau la noul sistem de gestionare a deșeurilor.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite