În ce au încredere românii: Pro TV, Orange şi Adevărul, printre brandurile preferate. Vezi topul complet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Adevărul, Pro TV, Orange, Nurofen sau Dove sunt doar câteva dintre brandurile în care românii au cea mai mare încredere, potrivit studiului Trusted Brands 2011, realizat de revista Reader's Digest.

Obiectivul studiului, ajuns la cea de-a unsprezecea ediţie, este identificarea şi premierea mărcilor care au reuşit să câştige încrederea europenilor în acest an.

În nivelul României, rezultatele studiului au evidenţiat schimbări la nivel de încredere faţă de anii precedenţi. Spre exemplu, la categoriile furnizori servicii telefonie mobilă, camere foto, centre comerciale şi cotidiane, s-au schimbat liderii, în timp ce la alte categorii - automobile, detergenţi, ape minerale şi cosmetice, ocupanţii locului întâi şi-au întărit poziţia prin procente mai mari faţă de anii trecuţi.

În 2010, studiul a consemnat revenirea în forţă a brandurilor româneşti, 2011 aducând o nouă surpriză: încrederea în mărcile româneşti creşte constant, comparativ cu alte branduri.

De exemplu, încrederea în Dacia a crescut de la 16,5% (în 2010) la 19,8% (în 2011), Borsec a crescut cu 7 procente, iar la categoria magazinelelor de electrocasnice, Domo ocupă în continuare poziţia de lider, cu 34,3% (faţă de 28,3% în 2010).

"În ţările în care au câştigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul să folosească gratuit emblema Trusted Brands în campaniile publicitare sau chiar pe eticheta de produs, lucru care se şi întâmplă. Mă bucură să observ cum branduri de renume, precum Nivea, Ariel, Borsec, Eurovita, Untdelemn de la Bunica sau Philips, au ales să afişeze cu mândrie emblema Trusted Brands în campaniile lor publicitare", a spus Florin Petrescu, Country Manager Reader's Digest România, citat de Mediafax.

Studiul a fost realizat prin corespondenţă, în perioada septembrie - noiembrie 2010, iar respondenţii au fost selectaţi din baza de date de clienţi activi ai Reader's Digest din cele 16 ţări europene, printre care şi România. Participanţii la sondaj nu au primit variante de răspuns, ci au fost rugaţi să nominalizeze ei înşişi mărcile în care au încredere şi să le evalueze apoi în funcţie de "Calitate", "Valoare excelentă", "Imagine puternică" şi "Înţelegerea nevoilor clienţilor". În perioada menţionată, în Europa s-au trimis 223.811 chestionare cu întrebări deschise, iar rata medie de răspuns a fost de 7%. România a înregistrat cea mai mare rată de răspuns la nivel european, după Finlanda - 14,1%.

Brandurile de la nivel naţional în care consumatorii au cea mai mare încredere sunt:

    * staţii TV: Pro TV

    * produse de panificaţie: Vel Pitar

    * produse lactate: Danone

    * produse din carne: Cris-Tim
      
    * ulei de gătit: Untdelemn de la Bunica

    * condimente: Fuchs

    * ape minerale: Borsec

    *   hrană pentru animale:  Pedigree

    * cotidiene: Adevărul

    * staţii radio: Europa FM

    * clinici private: Medlife

    * cafea: Jacobs

    * pastă de dinţi: Colgate

    * săpun: Dove

    * deodorant: Nivea

    * retailer de îmbrăcăminte: Zara

    * retailer electrocasnice: Domo

    * centre comerciale Kaufland

La categoriile europene, brandurile în care românii au cea mai mare încredere sunt:

    * automobile: Dacia

    * electrocasnice:  Philips

    * computere personale: Dell

    * telefoane mobile: Nokia

    * operatori de telefonie mobilă: Orange

    * camere foto: Sony

    * agenţii de turism: Paralela 45

    * bănci: BCR

    * carduri de credit: Visa

    * companii de asigurări: Asirom

    * furnizori de servicii de internet: RCS & RDS

    * benzinării: Petrom

    * vitamine: Eurovita

    * remedii împotriva răcelii şi gripei: Nurofen

    * analgezice: Algocalmin

    * produse de îngrijire a părului: Head & Shoulder's

    * produse de îngrijire a pielii: Nivea

    * produse cosmetice: Nivea

   * detergenţi:  Ariel

   * cereale pentru micul dejun: Nestle

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite