De ce sunt măcelăriți iepurașii de ciocolată în magazine. Explicațiile experților: „E frenezia asta”

0
Publicat:

Iepurii de ciocolată din magazine sunt sfărâmați de clienți. Motivul? Un trend, viral pe TikTok, arată că unii oameni au găsit bani în figurinele de ciocolată. Psihologii consideră că banii sunt cei care ne fac să picăm în plasa glumelor de pe TikTok.

Iepurii de ciocolată, victimele unui trend de pe TikTok - Foto Instagram Lidl
Iepurii de ciocolată, victimele unui trend de pe TikTok - Foto Instagram Lidl

Sute de mii de vizualizări au pe TikTok filmulețele în care oamenii sparg iepurași de ciocolată și înăuntrul lor găsesc bani. Lidl și Heidi au reacționat după ce clienții au început să spargă figurinele de ciocolată de pe rafturile magazinelor pentru a vedea dacă se ascund bani în ele.

Totul a pornit de la un trend internațional devenit viral pe TikTok. Concret, oamenii se filmează în timp ce sparg figurine de ciocolată, iepurași sau ouă, din care scot apoi diverse bancnote, euro, lire sau lei, în funcție de țara în care este filmat videoclipul.

Ideea că iepurii de ciocolată ar conține bani a început din dorința de a crea conținut viral pe platformă. Primele victime de la nivel global au fost iepurașii de ciocolată Lindt – inspirați de prețul mare al acestora, creatorii de conținut au promovat ideea, falsă de altfel, că aceștia au bani în interior. În România, un iepuraș de ciocolată cu greutatea de 50 de grame de la această companie costă între 20 și 30 de lei, în funcție de magazin.

În scurt timp, trendul global de pe TikTok a venit de hac și iepurașilor de ciocolată din Lidl sau figurinelor Heidi.

Cum ajungem să fim manipulați

Astfel de filmulețe activează dorința de a fi și tu în aceeași postură, dorința de a câștiga. Ți se pare posibil să se întâmple și pentru tine același miracol, același noroc. Atunci, mergi și încerci, pentru că este la îndemână, fiecare are un magazin în apropiere și poate să meargă să caute. E frenezia asta de a câștiga ușor, de a obține ceva datorită norocului.Tentația este foarte mare, pentru că e vorba de bani. Sunt sigură că dacă înăuntru ar fi fost o jucărie, o bomboană, ceva neînsemnat, tentația nu ar fi fost atât de mare. Dar până la urmă vorbim despre vandalism“, a explicat, pentru „Adevărul“, psihologul Keren Rosner.

Cine sparge iepurașii? „Bănuiesc că majoritatea celor care încearcă sunt adolescenții, pentru că ei sunt foarte activi pe TikTok. Sunt adolescenți care stau de obicei în grupuri, se influențează unul pe altul, își susțin foarte tare speranța de a câștiga, și pentru ei e ca o joacă, iar uneori nu conștientizează sau nu le pasă că de fapt devastează, fac un rău similar unui furt. E un val de comportamente generate de influența TikTok-ului. Este suficient să facă cineva lucrul acesta, că imediat se vor găsi și alte persoane care îl vor imita, și dacă cineva dă tonul, alții pot gândi: „De ce să nu fac și eu, că nu e mare lucru? Dacă tot a stricat și altcineva, pot și eu să stric un ou-două-trei“. E vorba de perpetuarea comportamentului prin mimetism și prin scuza că altul a făcut același lucru: „Nu este ceva greșit, pentru că au făcut și alții, dar dacă găseam bani?“. E o scuză puerilă, în care nu crede nimeni, nici măcar persoana în cauză“, adaugă psihologul.

Înăuntru e doar ciocolată

Minciunile de pe TikTok au distrus zeci și zeci de ouă sau iepuri de ciocolată din magazine. În căutarea banilor, clienții s-au apucat să sfărâme figurinele de ciocolată din supermarketuri, după ce au picat în plasa manipulării promovate pe rețeaua socială. Succesul inițial al acestor videoclipuri a condus la răspândirea trendului, iar alți utilizatori au început să creeze și să posteze conținut similar, contribuind astfel la popularitatea acestuia pe TikTok – astfel, a ajuns isteria și în țara noastră.

Companiile au transmis mesaje oficiale pentru a clarifica faptul că în interiorul ouălor de ciocolată se găsește doar ciocolată, nu și bani.

Nu mai spargeţi iepuraşii de ciocolată, căci înăuntru este chiar ciocolata însăşi“, a transmis Lidl, la finalul lui martie.

Reluăm și noi rugămintea colegilor de la Lidl România. Am văzut la rândul nostru clipurile de pe TikTok, referitoare la existența banilor în figurine de Paște. Însă vă asigurăm că produsele Heidi tematice conțin doar meșteșugul ciocolatierilor Heidi, care decorează aceste produse manual, ou cu ou, iepuraș cu iepuraș. Nu se află nimic înăuntru. Să nu stricăm bucuria oamenilor care le vor lua acasă pentru masa de Paște“, a scris Heidi Chocolate, pe Facebook, lângă o fotografie cu ouăle de ciocolată sfărâmate.

Însă, specialiștii cred că acest trend va înceta abia după Paște.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite