Asociaţiile pentru gestionarea deşeurilor electrice şi electronice denunţă continuarea campaniilor de “buy-back”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţiile pentru gestionarea deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, inclusiv surse de lumină (CCR Logistics Systems, Ecotic şi Recolamp) denunţă înlocuirea campaniile de “buy-back” de către retaileri cu aşa numitele “campanii de replacement”, prin care se acordă în continuare un discount cumpărătorului care la achiziţionarea de obiecte electrocasnice la preţ redus duc la magazine produsele vechi. 

Sistemul buy-back, prin care românii puteau cumpăra obiecte electrocasnice la preţ redus dacă duceau la magazine produsele vechi, a fost oprit încă din iulie 2009, "însă unele asociaţii, încă continuă aceaste acţiuni redenumite în prezent ironic “campanii de replacement”. Conform acestei “ambalări” campaniile doresc înlocuirea unui aparat vechi, cu unul nou care se presupune că are o mai bună eficienţă energetică, reducând astfel amprenta de carbon", se arată în comunicatul remis de CCR Logistics Systems, Ecotic şi Recolamp.

“Nu putem şi nu dorim să contestăm progresul tehnologic şi, aşadar, nu contestăm faptul că un echipament nou este posibil să deţină o clasă energetică superioară. Însă reducerea amprentei de carbon nu face parte din destinaţiile legale ale sumelor mobilizate pentru gestionarea deşeurilor electrice şi electronice” a declarat directorul general al ,Recolamp, Raul Pop.

“Descurajarea creării punctelor de colectare permanente, imposibilitatea stopării acestor campanii precum şi deturnarea de fonduri, sunt doar câteva aspecte negative ale acestor campanii” adaugă, la rândul său, preşedintele Ecotic, Valentin Negoiţă.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite