Angajaţii simt lipsa interacţiunii de la birou. 40% dintre români simt că nu se pot concentra atunci când muncesc de acasă STUDIU

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagine: Shutterstock
Imagine: Shutterstock

Angajaţii simt lipsa interacţiunii sociale şi a schimbului facil de informaţii şi idei cu colegii de birou, chiar dacă au rămas productivi în perioada de lucru de acasă, potrivit unui studiu. În România, datele arată că 40% dintre salariaţi spun că întâmpină dificultăţi să lucreze de acasă şi simt că uneori au capacitate scăzută de concentrare.

„Lucrul de acasă este o provocare pentru cea mai mare parte dintre românii care au lucrat remote în contextul epidemiologic actual. Doar 13% dintre ei spun că au spaţiu dedicat activităţii profesionale la domiciliu, la jumătate faţă de nivelul din ţările din Europa Centrală şi de Est (ECE)”, potrivit unui studiu realizat de Colliers International în ţările din regiune, printre care şi în România.

În acest context, cei mai mulţi se simt izolaţi şi duc lipsa întâlnirilor cu colegii, chiar dacă munca de acasă a însemnat pentru o parte dintre ei un echilibru mai bun între viaţa personală şi cea profesională.

„În lipsa unui birou sau a unui spaţiu de lucru dedicat în cadrul locuinţei, 45% dintre români spun că sufrageria este locul principal în care îşi desfăşoară activităţile de serviciu, la fel cum se întâmplă şi în cazul a jumătate dintre respondenţii din Europa Centrală şi de Est. În aceste condiţii, 40% dintre respondenţii spun că întâmpină dificultăţi să lucreze de acasă şi simt că uneori au capacitate scăzută de concentrare întrucât în acelaşi spaţiu îşi desfăşoară activităţile şcolare sau de relaxare şi copiii lor”, arată studiul.

Cum stă situaţia în Europa

De acasă, jumătate dintre respondenţii români la studiul Colliers International recunosc faptul că se simt izolaţi de colegi şi doar 27% se simt în continuare conectaţi la munca de echipă. În schimb, în ţările din Europa Centrală şi de Est este tocmai invers - 62% dintre respondenţi susţin că sunt la fel de conectaţi cu echipa şi dacă lucrează de acasă şi doar 29% se simt izolaţi.

„În viitor, birourile vor prinde viaţă şi ar putea fi reimaginate drept adevărate hub-uri de cultură organizaţională şi identitate, în care biroul va purta rolul de catalizator al întâlnirilor, conectării sociale, organizare de evenimente şi întâlniri, cât şi socializare. Avem în lucru mai multe proiecte de reamenajare în această perioadă şi este cert că tot mai mulţi angajatori regândesc acum structura biroului, respectiv modul în care acesta va fi folosit mai departe de către angajaţi, ceea ce poate însemna redefinirea spaţiilor de birouri aşa cum le ştiam înainte de izbucnirea pandemiei de Covid-19”, spune Andrei Voica, director în cadrul Colliers International.

Întâlnirile spontane cu colegii le lipsesc cel mai mult angajaţilor din regiune atunci când lucrează de acasă (68%). În România, 75% dintre respondenţi simt însă mai ales lipsa interacţiunii fizice cu colegii pe parcursul unei zile de lucru. Pentru 67% reprezintă o provocare faptul că nu există o delimitare clară între viaţa de la birou şi doar 42% indică întâlnirile spontane cu colegii printre aspectele care le lipsesc cel mai mult de când lucrează de acasă.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite