Video Va fi redeschisă Valea Oltului în weekend? Răspunsul oficialilor. Ce se va întâmpla cu pădurea tăiată VIDEO
0Două întrebări legate de Valea Oltului suscită un mare interes în această perioadă, legate de o posibilă deschidere a circulației pe timpul zilei, la fine de săptămână, dar și despre ce se va întâmpla cu lemnul rezultat în urma defrișării.
Din data de 8 iulie, până pe 9 august 2024 - în total 31 de zile -, între Vâlcea și Sibiu, pe DN7 / E81 se va putea vorbi despre trafic Valea Oltului doar între orele 20,00 - 06,00.
Restricția rutieră vizează închiderea circulației pe un tronson de 8 km în județul Sibiu, între Boița și Lazaret. Măsura a fost luată pentru a facilita defrișarea a 10 hectare de pădure de pe versanții aflați pe malul vestic al râului Olt, în vederea construirii unor drumuri ce vor ajuta la execuția Lotului 2 Boița Cornetu, cel mai dificil tronson din Autostrada Sibiu Pitești.
În toată această perioadă se va putea circula pe cea mai mare parte din cel mai lung defileu al țării, Valea Oltului, între Călimănești (Vâlcea) și Lazaret (Sibiu), 24 de ore din 24, inclusiv pe Valea Lotrului, pe DN7A.
Reprezentanții CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) au menționat pentru „Adevărul” ce se va întâmpla cu lemnul rezultat din defrișarea de pe secțiunea montană, dar și cum se va derula circulația pe DN7 / E81 în continuare.
„Se va lucra și în weekend, deci circulația nu va fi posibilă în timpul zilei”
Purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri DRDP Brașov, Robert Elekes, a precizat pentru „Adevărul” că nu este posibil tranzitul ziua, între Vâlcea și Sibiu, pe Valea Oltului, la final de săptămână: „Se și lucrează, chiar dacă este weekend și prin urmare circulația va rămâne închisă și la sfârșit de săptămână pe timpul zilei”.
Reamintim că doar circulația riveranilor este permisă în intervalele orare: 7,30 – 8,00 și 16,30 – 17,00. În rest se poate tranzita zona doar în intervalul orar 20,00 - 06,00, indiferent de perioada din săptămână.
Unde va merge lemnul rezultat în urma defrișării
Aproximativ 10 hectare de pădure de pe versanții de pe Valea Oltului, dintre Boița și Lazaret, vor fi defrișate (VEZI VIDEO). Adică vor dispărea aproximativ 20.000 de copaci pentru a face loc drumurilor de acces în vederea realizării ultimelor studii geotehnice necesare pentru finalizarea etapei de proiectare. După terminarea acesteia se va trece la lucrările efective.
„Arborii defrișați sunt trimiși la Ocoalele Silvice din zonă, la Unitățile Administrativ Teritoriale (UAT) care dețin respectivele suprafețe defrișate, dar și persoanelor fizice (proprietari) care sunt despăgubite astfel în natură pentru masa lemnoasă. Distribuirea a fost stabilită prin Hotărârea de Guvern pentru expropriere. Practic, lemnele vor merge la foștii proprietari ai suprafețelor defrișate, indiferent că sunt persoane fizice sau juridice, cum s-a întâmplat și până acum. Ce pot să vă mai spun este că lemnele preluate de ocoalele silvice, spre exemplu, vor fi valorificate sub formă de cherestea sau lemn de foc”, a precizat pentru „Adevărul” purtătorul de cuvânt al DRDP Brașov Robert Elekes.
„Lucrările provoacă destabilizarea de roci, pământ și lemn care ajung pe DN7”
Până joi, 11 iulie, se eliberase deja o zonă de peste 2,5 km din cei mai bine de 6,2 km necesari drumurilor de acces în zonele în care vor fi realizate studiile de teren, fiind tăiați peste 2.000 de arbori.
Se lucrează, așadar, în opt zone consecutiv, în ciuda dificultăților din teren, cum ar fi ploaia din noaptea de joi spre vineri, care a îngreunat munca echipelor de muncitori și a utilajelor.
Și vineri, 12 iulie, au fost îndepărtați arbori de pe versanți pentru asigurarea traseelor necesare pentru construirea Autostrăzii Sibiu - Pitești.
„În continuare, aceste lucrări provoacă destabilizarea unor mase de rocă, pământ și lemn care ajung pe partea carosabilă a DN7 (Boița - Lazaret)”, au precizat reprezentanții CNAIR motivul pentru care este necesară închiderea circulației între Boița și Lazaret.
Câteva informații tehnice despre Lotul 2 Boița Cornetu
Cel mai dificil tronson al Autostrăzii Sibiu-Pitești are peste 31 de kilometri lungime. Execuția sa presupune construirea a 49 de poduri și viaducte, precum și a șapte tuneluri, dintre care cel mai lung va fi în zona Câineni - Vâlcea (1,59 km), dar și a unui ecoduct pentru traversarea animalelor sălbatice în zona Lazaret-Sibiu, pe deasupra autostrăzii, a DN7 / E81, a căii ferate și a râului Olt.
Zona pe care se execută acum defrișări reprezintă ultima porțiune pentru care mai sunt necesare studiile geotehnice, pentru predarea întregului Proiect Tehnic.
Tronsonul este construit de asocierea turcă Mapa Insaat Ve Ticaret AS - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS, pentru 4,25 miliarde lei (fără TVA). Finalizarea Lotului 2 Boița - Cornetu, cel mai complex proiect de infrastructură rutieră de până acum, este prevăzută pentru 2028.