Nemulţumiri din cauza întârzierilor pe Aeroportul Henri Coandă. Cât de periculos este poleiul pentru aviaţie FOTO
0
Nemulţumirea pasagerilor nevoiţi să plece cu avioanele a ajuns sâmbătă la cote maxime, din cauza întârzierilor zborurilor provocate nu numai de polei, ci şi de incapacitatea responsabililor aeroporturilor de a gestiona situaţia.
Problemele sunt semnalate deopotrivă de pasageri, dar şi de TAROM:
„Dragi pasageri, din cauza vremii (freezing rain) unele zboruri sunt întârziate. Vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a diminua consecinţele. Multmim pentru înţelegere!”, scrie pe pagina de Facebook a companiei aeriene.
Pe de altă parte, europarlamentarul Siegfried Mureşan a scris pe pagina sa de Facebook că a fost nevoit să stea două ore şi jumătate blocat în avion pentru că responsabilii aeroportului nu ppot gestiona situaţia.
„Compania Naţională “Aeroporturi Bucureşti” nu îşi face treaba.
De două ore şi jumătate sunt blocat într-un avion pe aeroportul Otopeni, deoarece Aeroportul Otopeni nu are suficiente maşini de dezgheţare a avioanelor înainte de decolare.
Această companie este în subordinea Ministerului Transporturilor”, scrie politicianul.
Acesta transmite ministrului Plumb că „este cunoscut faptul că iarna în Bucureşti avem zăpadă, polei şi îngheţ. Bucureştiul nu este Brazilia sau insulele Maldive, unde nu ninge niciodată. Oamenii suferă, fiindcă dumneavoastră nu vă faceţi treaba.
Pe mine mă aşteaptă la Iaşi mulţi tineri veniţi din Republica Moldova. Va trebui să le spun că am întârziat din cauza dumneavoastră şi va trebui să le spun că tot ce e în subordinea PSD e administrat prost”.
Pe Facebook au apărut însă şi mesaje în care angajaţii care degivrează aeronavele sunt descrişi ca nişte eroi

„Cel mai periculos fenomen pentru aviaţie. Priviţi ce se depune pe orice suprafaţă a aeronavei, de la fuselaj, până la motoare. Exact ce se depune pe maşină, doar că aeronavele nu se curăţă cu racleta. Stratul de gheaţă depus modifică performanţele aerodinamice ale aeronavei, iar asta ar duce la accidente.
Dacă nu ar exista ei, nevăzuţii. Priviţi-l pe cel care e în cabina braţului mobil (foto cu aeronava TAROM), care sprayează aeronava. Are haina aproape îngheţată. Omul acela îşi asumă o responsabilitate uriaşă atunci când dă OK-ul pilotului că poate pleca. Nu. Nu are un salariu uriaş, o să fiţi miraţi.
Procesul poate dura şi 40 de minute, iar dacă aeronava nu decolează în maximum 20-30’ după ce a fost curăţată, trebuie să se întoarcă pentru o nouă degivrare (aşa se numeşte operaţiunea).
Condiţiile în care lucrează aceşti oameni, mai ales cei de pe platforme, sunt foarte grele, uneori extrem de grele, de la temperaturi negative, zăpadă, viscol, ploaie care îngheaţă şi vânt tăios, până la canicula leşioasă de vară.
Dacă zilele astea vă aflaţi sau v-aţi aflat în vreun avion şi aveţi/ aţi avut întârziere, nu blamaţi personalul din aviaţie. Puteţi blama vremea, dar nu oamenii. Nu vă supăraţi că plecaţi mai târziu! Nu-i boscorodiţi! Ei îşi fac doar treaba. Iar treaba lor e siguranţa voastră”, scrie un pasager.
..