Modificări la legislaţia rutieră: Examenele vor fi înregistrate video, iar maşinile implicate în accidente vor fi supuse unor expertize tehnice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşinile implicate în accidente rutiere vor fi supuse unor expertize tehnice
Maşinile implicate în accidente rutiere vor fi supuse unor expertize tehnice

Maşinile care au fost implicate în accidente nu vor mai avea voie să circule dacă nu vor efectua o nouă inspecţie tehnică, iar şcolile de şoferi îşi vor putea prelungi autorizaţia doar dacă minimum 50% dintre candidaţii au promovat examenul. Aşa a decis miercuri Guvernul care a aprobat Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră pentru perioada 2016-2020.

Guvernul a adoptat, miercuri, Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră pentru perioada 2016 - 2020, potrivit căreia maşinile care au fost implicate în accidente grave nu vor mai avea voie să circule pe drumurile publice decât după efectuarea unei inspecţii tehnice, iar şcolile de şoferi îşi vor putea prelungi autorizaţia de funcţionare doar dacă cel puţin 50% din candidaţi au promovat examenul. Strategia mai prevede ca, după o anumită vârstă, şoferii să facă mai des verificarea medicală.

Potrivit documentului, România trebuie „să devină o ţară sigură din punct de vedere al traficului rutier pentru cetăţenii ei, pentru investitori şi turişti, pentru cei care o tranzitează, prin reducerea progresivă, în perioada 2016 - 2020, a numărului victimelor accidentelor rutiere, pentru a ne putea înscrie în graficul comun stabilit de statele membre UE”. 

Noua strategie prevede că maşinile care au fost implicate în accidente rutiere vor trebui supuse unor inspecţii tehnice înainte de a putea fi folosite din nou de către şoferi.

„Maşinile implicate într-un accident grav şi reparate pot intra direct în reţeaua de drumuri, fapt care este văzut ca fiind problematic, deoarece acestea ar trebui să fie supuse inspecţiei tehnice auto”, se arată în Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră.

Reguli noi şi pentru şcolile de şoferi

Strategia vizează, de asemenea, şcolile de şoferi, astfel că Ministerul Transporturilor vrea ca acestea să primească prelungirea licenţei de funcţionare doar dacă minimum 50% din candidaţi au promovat examenul şi au luat permisul de conducere.

„Şcolile de şoferi nu pot fi controlate în mod eficient dacă îndeplinesc cerinţele de formare pentru desfăşurarea numărului minim de ore de teorie şi practică. Datele din 2012 arată că unele şcoli ar fi asigurat o instruire de 32 de ore / zi, pentru 365 zile pe an. ARR intenţionează să modifice legea pentru a evita astfel de situaţii în viitor. ARR intenţionează să introducă criteriul de promovare a examenului (min. 50%) pentru prelungirea licenţei de funcţionare a şcolii de şoferi pentru a controla numărul de candidaţi care pot lua examenul pentru permisul de conducere”, arată documentul.

Totodată, şoferii care nu respectă Codul Rutier vor fi înscrişi în programe de reabilitare şi vor fi consiliaţi psihologic.

„Se va crea cadrul legal pentru iniţierea şi finanţarea unor programe complexe de reabilitare pentru şoferii cu abateri repetate, cu permis suspendat sau anulat, pornind de la premisa că aceste persoane ar trebui recuperate, mai ales în cazul conducătorilor auto profesionişti. Aceste programe vor fi voluntare sau obligatorii şi se vor baza pe faptul că încălcările repetate ale legislaţiei rutiere nu sunt cauzate atât de necunoaşterea regulilor sau de probleme de inaptitudine psihomotorie sau medicală, ci mai degrabă de atitudinea conducătorilor auto. Acestea pot fi corectate mai ales prin consiliere psihologică şi programe de conducere preventivă şi de schimbare a comportamentelor celor care încalcă prevederile legale. În cazul conducătorilor auto care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice sau a substanţelor psihotrope, de asemenea, ar trebui avute în vedere cel puţin acţiuni de asistare de tipul «brief interventions», efectuate de personal specializat”, potrivit strategiei.

De asemenea, documentul prevede reducerea perioadelor de efectuare a verificării medicale a conducătorilor auto începând cu o anumită vârstă, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sănătăţii.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite