Oficialii Ministerului Transporturilor Infrastructurii şi Comunicaţiilor, împreună cu Ministerul Afacerilor Interne, au publicat informaţii despre culoare speciale de circulaţie disponibile în România pentru transportatori.
"În contextul discuţiilor purtate la nivel european cu privire la asigurarea unor culoare de tranzit pentru transportul de marfă care să permită operatorilor din industria de profil, din statele membre ale UE şi NON-UE, să îşi desfăşoare activitatea în condiţii normale, au decis următoarele trasee de tranzit pe teritoriul României", se arată în comunicatul de presă semnat de birourile de presă ale MTIC şi MAI.
Culoarul 1
Varianta 1
Nădlac (punct trecere frontieră) – Arad – Timişoara - Lugoj - Ilia – Deva – Simeria – Sebeş -Sibiu- Râmnicu Vâlcea – Piteşti – Bucureşti – Giurgiu (punct trecere frontieră);
Varianta 2
Borş (punct trecere frontieră) – Oradea – Cluj Napoca – Albă Iulia - Sebeş - Sibiu - Râmnicu Vâlcea – Piteşti – Bucureşti – Giurgiu (punct trecere frontieră).
Culoar suplimentar de la Bucureşti la Constanţa A
Varianta 1
Culoarul 1 începe de la punctul de trecere a frontierei PCTF NADLAC.
Secţiune
DRUM CLASIFICAT
Observaţii
NADLAC – ARAD –TIMISOARA - LUGOJ
Autostrada A1 aprox. Km 584.8 – Km 459 L=125.8 km
Culoarul 1si 5 se suprapune cu culoarul 3. Nod Rutier Balint spre Lugoj. De la nivelul acestui Nod Culoarul 3 părăseşte zona de suprapunere cu culoarul 1.
LUGOJ - MARGINA
Autostrada A1 aprox Km 459 – Km 426.5 L= 32.5 km
La Margina Culoarul 1 părăseşte Autostrada A1 (lipsa lot de autostrada) si se intra pe drumul naţional DN 68A. Acces posibil prin NOD MARGINA al autostrăzii A1
MARGINA - HOLDEA
DN68A – DRUM NATIONAL intre bornele Km 38 si Km 54
Intre Nodul rutier Margina si Nodul Rutier Holdea, aferente A1, culoarul se suprapune pe drumul national secundar DN68A. Aproximativ 15.5 de KM. Viteza medie de deplasare 55 de km/h
HOLDEA – SEBES
Autostrada A1 aprox Km 412 – Km 309 L= 103 km
La nodul Holdea Culoarul 1 revine pe traseul Autostrăzii A 1. La km 309 la nodul rutier de la SEBES culoarul 1 se intersectează cu Drumul National DN1. Tot din acest nod se desprinde o ramura posibila a Culoarului 1 spre Vama Borş (închisă).
SEBES – SIBIU (SELIMBER)
Autostrada A1 aprox Km 309 – Km 236.8 L= 72.2 km
Culoarul 1 părăseşte Autostrada A1 si de la nodul Selimber se suprapune cu traseul drumului naţional numărul DN 7 si DN1 până la SIBIU (SELIMBER).
SIBIU (SELIMBER Km 266 DN7) – Vestem (Km aprox 259 DN7)
Drum National Principal DN7 si DN1(European). Lungime 7 km
Vestem (km aprox 259 DN7) – Piteşti (km aprox 118 DN7)
Drum National Principal DN7(European).. Lungime aprox 141 de Km
De la Km 259 la Km 118 culoarul 1 se suprapune peste drumul naţional DN7.
La Km 118 Culoarul 1 părăseşte DN7 si suprapune peste Autostrada A1 Piteşti – Bucureşti.
PITEŞTI – BUCUREŞTI
Autostrada A1. aprox Km 120 – Km 11. Lungime 109 km.
Culoarul 1 se suprapune peste Autostrada A1. La intersecţia cu Centura Bucureşti existentă Culoarul 1 părăseşte Autostrada si se suprapune peste traseul Centurii existente Bucureşti până la intersecţia cu DN5.
CENTURA EXISTENTA BUCURESTI
DRUM NATIONAL PRINCIPAL aprox Km 55+500 - Km 40+800. Lungime 14.7 Km
Culoarul 1 părăseşte traseul Centurii Existente Bucureşti şi se suprapune peste traseul Drumului naţional DN 5 până la punctul transfrontalier Giurgiu – RUSE.
Centura Bucureşti – PCTF Giurgiu
Drum National Principal DN5. Km 10+500 – km 64+880. Lungime 54.38 km.
Traseul Culoarului 1 se suprapune peste traseul drumului naţional DN 5 începând cu Km 10+500 si până la PCTF Giurgiu Km 64+880.
Varianta 2
Sectiune
Drum Clasificat
Observatii
PCTF Bors - Oradea
DN1
Oradea - Alesd
DN1
Alesd - Huedin
DN1
Huedin - Gilau
DN1
Gilau - Turda
A3
Turda - Aiud
A10
Aiud - Alba Iulia
DN1
Alba Iulia - Sebes
DN1
Sebes - Sibiu
A1
Sibiu - Ramnicu Valcea
DN7
Ramnicu Valcea - Pitesti
DN7
Pitesti - Bucuresti
A1
Bucuresti - Giurgiu
DN5
Giurgiu - PCTF Giurgiu
DN5
Secţiune
DRUM CLASIFICAT
Observaţii
PCTF BORS – Autostrada A10 Nod Gilău
Drum National DN1 (EUROPEAN) aprox. Km 642+347 – Km 491 L=151.347 km
Culoarul se suprapune peste traseul drumului naţional DN1.La Nodul Gilău al autostrăzii A3 părăseşte traseul lui DN1 si se reorientează suprapunându-se peste traseul Autostrăzii A3
Autostrada A3 Nod Gilău – Autostrada A3 Nod Turda
Autostrada A3 aprox Km 52 – Km 9 L= 43 km
La Turda prin intermediul unui nod de mare viteza culoarul 5 se muta de pe traseul Autostrăzii A3 pe traseul Autostrăzii A10.
Autostrada A10 Nod Turda – Autostrada A10 Nod Aiud
Autostrada A10 aprox km 70 – km 44+700. Lungime 25.3 km
Intre Nodul rutier Turda si Nodul Rutier Aiud, aferente A10, culoarul 5 se suprapune pe traseul autostrăzii A10.
AIUD (Nod Rutier A10) – SEBEŞ (Nod Rutier A1)
Drumul National 1(European) aprox Km 412 – Km 368+100 L= 43.9 km
Culoarul 1 părăseşte traseul Autostrăzii A 10. la km aprox 44+700 la nodul rutier de la AIUD. Prin intermediul unui drum de legătura se continua suprapunându-se cu traseul drumului naţional DN1. Suprapunerea peste traseul DN1 se face până la intersecţia cu Autostrada A1, unde prin nodul rutier SEBEŞ îşi continuă traseul prin Autostrada A1.
SEBEŞ – SIBIU (SELIMBER)
Autostrada A1 aprox Km 309 – Km 236.8 L= 72.2 km
Culoarul 1 părăseşte Autostrada A1 şi de la nodul Selimber se suprapune cu traseul drumului naţional DN 7 şi DN1 până la SIBIU (SELIMBER).
SIBIU (SELIMBER Km 266 DN7) – Vestem (Km aprox 259 DN7)
Drum Naţional DN7 şi DN1(European). Lungime 7 km
Vestem (km aprox 259 DN7) – Piteşti (km aprox 118 DN7)
Drum National Principal DN7(European).. Lungime aprox 141 de Km
De la Km 259 la Km 118 culoarul 1 se suprapune peste drumul naţional DN7.
La Km 118 Culoarul 1 părăseşte DN7 şi suprapune peste Autostrada A1 Piteşti – Bucureşti.
PITEŞTI – BUCUREŞTI
Autostrada A1. aprox Km 120 – Km 11. Lungime 109 km.
Culoarul 1 se suprapune peste Autostrada A1. La intersecţia cu Centura Bucureşti existentă Culoarul 1 părăseşte Autostrada şi se suprapune peste traseul Centurii existente Bucureşti până la Intersecţia cu DN5.
CENTURA EXISTENTĂ BUCUREŞTI
DRUM NATIONAL PRINCIPAL aprox Km 55+500 - Km 40+800. Lungime 14.7 Km
Culoarul 1 părăseşte traseul Centurii Existente Bucureşti si se suprapune peste traseul Drumului naţional DN 5 până la punctul transfrontalier Giurgiu – RUSE.
Centura Bucureşti – PCTF Giurgiu
Drum National Principal DN5. Km 10+500 – km 64+880. Lungime 54.38 km.
Traseul Culoarului 1 se suprapune peste traseul drumului naţional DN 5 începând cu Km 10+500 si până la PCTF Giurgiu Km 64+880.
Varianta 1/ Varianta 2 + Suplimentar Bucureşti - Constanţa
Secţiune
Drum Clasificat
Observaţii
CENTURA EXISTENTĂ BUCUREŞTI
DRUM NATIONAL PRINCIPAL aprox Km 40+800 - Km 23+800. Lungime 17 Km
Culoarul 1 varianta1/varianta2 îşi menţin traseul suprapus pe cel al Centurii Existente Bucureşti, si dincolo de intersecţia cu DN5, până la intersecţia Autostrada A2, respectiv Nodul Rutier cu Autostrada A2.
BUCUREŞTI - CONSTANŢA
Autostrada aprox km 11+900 – km 213 (intersecţie cu autostrada A4). Lungime 201.1 km.
Culoarul 1 varianta1/varianta2 se suprapune cu traseul Autostrăzii A2 până la intersecţia cu autostrada A4.
Culoarul 2
Giurgiu(punct trecere frontiera) – Bucureşti – Urziceni – Buzău – Focşani – Bacău – Suceava - Siret (punct trecere frontieră)
Secţiune
Drum Clasificat
Observaţii
PCTF Giurgiu - Bucureşti
Drum National Principal DN5 cu o lungime de aprox. 64 km, la care se mai adaugă Centura Bucureşti de la km 41 până la km 12
Culoarul 1 se suprapune peste DN5. La intersecţia cu Centura Bucureşti existenta Culoarul 2 părăseşte DN 5 si se suprapune peste traseul Centurii existente Bucureşti până la intersecţia cu DN2.
Bucureşti - Urziceni
Drum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 45km (km11+000 – km56+000)
Secţiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DNCB) pana la (Nod DN2 cu DN2A)
Urziceni - Buzău
Drum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 52km (km56+000 – km108+000), la care se adaugă 6km Centura Buzău
Secţiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DN2A) pana la Nod (Sosea Centura Buzău cu DN2)
Suprapunere cu Centura Buzău pe 6 km.
Buzău - Focşani
Drum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 77.5km (km108+000 – km185+500)
Secţiunea aceasta începe de la Nod (Sosea Centura Buzău cu DN2) până la Nod (DN2 cu DJ204E)
Focşani - Bacau
Drum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 99km (km185+500 – km284+500)
Secţiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DJ204E) pana la Nod (DN2 cu DN11).
Bacau - Roman
Drum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 43.5km (km284+500 – km328+000)
Secţiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DN11) până la Nod (DN2 cu DN15D).
Roman - Suceava
Drum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 103km (km328+000 – km431+000) la care se adaugă VO Suceava de 13km
Secţiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DN15D) până la Nod (VO Suceava cu DN2).
Culoarul 2 în zona Suceava va folosi VO Suceava.
Suceava-Siret
Drum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 36.5km (km443+000 – km479+500)
Secţiunea aceasta începe de la Nod (VO Suceava cu DN2) până la Nod (DN2 cu DN29C).
Siret - PTCF Siret
Drum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 3km (km479+500 – km482+500)
Secţiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DN29C) până la PTCF Siret.
Culoarul 3
Nădlac (punct trecere frontieră) - Arad – Timişoara - Lugoj – Caransebeş – Orşova- Drobeta Turnu Severin – Şimian – Maglavit- Calafat (punct trecere frontieră).
Secţiune
DRUM CLASIFICAT
Observaţii
NĂDLAC – ARAD –TIMISOARA - LUGOJ
Autostrada A1 aprox. Km 584.8 – Km 459 L=125.8 km
Culoarul 1 se suprapune cu culoarul 3. Nod Rutier Balint spre Lugoj. De la nivelul acestui Nod Culoarul 3 părăseşte zona de suprapunere cu culoarul 1.
LUGOJ (BALINT) – LUGOJ (Varianta de Ocolire Lugoj)
Autostrada L= 6 km
LUGOJ (Varianta de Ocolire Lugoj) – Drobeta Turnu Severin
Drum National Principal DN 6. De la Km 500+500 la Km aprox 333
Drobeta Turnu Severin – Calafat (intersecţie DN 6 cu DN56)
Drum National secundar DN 56 A. Km 0+000 Km 79+000. Lungime 79 de km
Traseul se suprapune peste varianta de ocolire a Municipiului Drobeta Turnu Severin
Calafat (intersecţie DN 6 cu DN56) – PCTF CALAFAT
Drum National Principal DN 56. Km 71+000 Km 84+000. Lungime 13 km.
Culoarul 4
Moraviţa (punct trecere frontieră) – Timişoara – Arad – Oradea- Satu Mare – Halmeu (punct trecere frontieră).
Secţiune
Drum Clasificat
Observaţii
PCTF Moraviţa - Timişoara
Drum National Principal DN59 cu o lungime de aprox. 63.5km (km63+500 – km0+000)
Secţiunea aceasta începe de la PCTF Moraviţa până la Nod (DN59 cu DN69)
Timişoara - Arad
Drum National Principal DN69 cu o lungime de aprox. 24km (km0+000 – km24+000),
DJ693 cu o lungime se aprox. 7km ,
Autostrada 1 cu o lungime de aprox. 18km (km518+000 – 536+000),
DN69 cu o lungime de aprox. 6.5km (km46+000-km52+500),
Secţiunea are o lungime totală de 55,5 km.
Secţiunea aceasta începe de la Nod cu (DN59 cu DN69) până la (DN69 cu DN79)
Arad - Oradea
Drum Naţional Principal DN79 cu o lungime de aprox. 116km (km0+000 – km116+000)
Secţiunea aceasta începe de la Nod cu (DN69 cu DN79) până la (DN79 cu DN19)
Oradea - Satu Mare
Drum National Principal DN19 cu o lungime de aprox. 131km (km0+000 – km131+000)
Secţiunea aceasta începe de la Nod cu (DN19 cu DN79) până la (DN19 cu DN19A)
Satu Mare - PTCF Halmeu
Drum Naţional Principal DN19 cu o lungime de aprox. 131km (km0+000 – km131+000) –
Drum National Principal DN1C cu o lungime de aprox. 16.5km (km200+000 – km216+500)
Secţiunea aceasta începe de la Nod cu (DN19 cu DN19A) până la PCTF Halmeu
Culoarul 5
Nădlac (punct trecere frontieră)- Arad – Timişoara – Lugoj – Ilia – Deva – Simeria – Sebeş – Sibiu – Braşov – Târgu Secuiesc – Lepşa – Focşani – Tesila – Tecuci – Bârlad – Huşi – Albiţa (punct trecere frontieră).
Culoarul 5 începe de la punctul de trecere a frontierei PCTF NADLAC.
Secţiune
DRUM CLASIFICAT
Observaţii
NĂDLAC – ARAD –TIMIŞOARA - LUGOJ
Autostrada A1 aprox. Km 584.8 – Km 459 L=125.8 km
Culoarul 1 si 3 se suprapune cu culoarul 5. Nod Rutier Balint spre Lugoj. De la nivelul acestui Nod Culoarul 3 părăseşte zona de suprapunere cu culoarul 1.
LUGOJ - MARGINA
Autostrada A1 aprox Km 459 – Km 426.5 L= 32.5 km
La Margina Culoarul 5 părăseşte Autostrada A1 (lipsa lot de autostrada) si se intra pe drumul naţional DN 68A. Acces posibil prin NOD MARGINA al autostrăzii A1
MARGINA - HOLDEA
DN68A – DRUM NATIONAL intre bornele Km 38 si Km 54
Intre Nodul rutier Margina si Nodul Rutier Holdea, aferente A1, culoarul 5 se suprapune pe drumul naţional secundar DN68A. Aproximativ 15.5 de KM. Viteza medie de deplasare 55 de km/h
HOLDEA – SEBES
Autostrada A1 aprox Km 412 – Km 309 L= 103 km
La nodul Holdea Culoarul 5 revine pe traseul Autostrăzii A 1. La km 309 la nodul rutier de la SEBEŞ culoarul 5 se intersectează cu Drumul National DN1. Tot din acest nod se desprinde o ramura posibila a Culoarului 1 spre Vama Borş (închisă).
SEBES – SIBIU (SELIMBER)
Autostrada A1 aprox Km 309 – Km 236.8 L= 72.2 km
Culoarul 5 părăseşte Autostrada A1 si de la nodul Selimber se suprapune cu traseul drumului naţional DN 7 si DN1 până la SIBIU (SELIMBER).
SIBIU (SELIMBER Km 266 DN7) – Vestem (Km aprox 259 DN7)
Drum National Principal DN1 si DN7 (si European). Lungime 7 km
DN 1 Km 303 - Km 296. Culoarul 5 se suprapune cu traseul drumului naţional DN 1 si DN 7.
Vestem (Km aprox 296 DN1) – VO Braşov
Drum National Principal DN1 (European) intre Km 296 – Km 173. Lungime 123 km.
Culoarul 5 se suprapune cu traseul drumului naţional DN 1
VO Brasov
Drum National Principal VO BRASOV Km 18+300 – Km 9+000. Lungime 9.3 km.
Culoarul 5 părăseşte traseul drumului naţional DN 1 si prin nodul rutier de la km aprox 173 al DN1 îşi modifică direcţia şi se suprapune peste traseul VO Braşov.
VO Braşov (intersecţie cu DN11 – Târgu Secuiesc (intersecţie cu DN2D)
Drum National Principal DN11 aprox Km 5+800 – Km 61+800. Lungime 56 km
Culoarul 5 părăseşte traseul VO Braşov şi prin nodul rutier cu DN 11 de la km aprox 9+000 îşi modifică direcţia si se suprapune peste traseul drumului naţional DN 11 până la intersecţia lui DN 11 cu drumul naţional secundar DN2D.
Târgu Secuiesc (intersecţie DN11 cu DN2D) – Focşani (intersecţie DN2D cu DN2)
Drum National Secundar DN2D. Km 117+800 – Km 0+000. Lungime 117.8 km
Culoarul 5 părăseşte traseul drumului National DN11 după intersecţia cu DN2D. Traseul acestuia se suprapune cu drumul naţional secundar DN2D până la Km 0 al acestuia, respectiv intersecţia cu DN2 din proximitatea municipiului Focşani.
Focşani (intersectie DN2D cu DN2) – Tisita (intersecţie DN2 cu DN24)
Drum National Principal DN2 si european. Aprox. Km 185+500 - Km 200+500. Lungime 15 km.
După ce părăseşte traseul drumului naţional secundar DN2D, traseul culoarului 5 se suprapune peste traseul drumului naţional DN2 până la intersecţia cu drumul naţional principal DN 24.
Tisita (intersecţie DN2 cu DN24) – VO TECUCI
Drum National Principal DN24 (European). Aprox. Km 0+000 - Km 17. Lungime 17 km.
Culoarul 5 îşi modifică direcţia spre PCTF Albiţa si se suprapune mai departe pe traseul drumului naţional DN24.
VO TECUCI
Drum National Principal (European) . Km 0+000 – Km 5+000
Culoarul 5 părăseşte traseul lui DN 24 cât să ocolească zona urbana Tecuci şi revine pe traseul lui DN24 imediat după ce traseul lui DN24 părăseşte zona urbana, spre direcţia Albita.
TECUCI (intersecţie VO TECUCI cu DN24) – Crasna (Intersecţie cu DN24B)
Drum National Principal DN24 (European). Aprox. Km 23+950 - Km 105+050. Lungime 81.1 km.
Culoarul 5 îşi menţine suprapunerea cu DN 24 până la intersecţia acestuia cu DN 24B in localitatea Crasna.
Crasna (Intersecţie cu DN24B) – PCTF ALBITA
Drum National Principal DN24B (European). Km 0+000 - Km 49+072. Lungime 49+072 km.
Culoarul 5 se desprinde de traseul lui DN 24 si până la PCTF ALBITA îşi menţine suprapunerea cu DN24B
"Prin stabilirea acestor culoare, se asigură operatorilor de transport un instrument predictibil necesar pentru desfăşurarea activităţii. Astfel, transportul de marfă, inclusiv de alimente, echipamente medicale precum şi medicamente va avea continuitate, protecţie şi siguranţă în starea de urgenţă pentru limitarea infectării cu noul coronavirus SARS-COV 2", se arată în comunicatul de presă semnat de birourile de presă ale MTIC şi MAI.