Cascadă de controale în hipermarketuri. Comisarii de la Protecţia Consumatorilor sunt îngroziţi de mizeria din magazine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
anpc

Într-o acţiune care a vizat 65 de magazine  Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour şi Lidl, comisarii Protecţei Consumatorilor au găsit mizerie, produse alimentare expirate şi gândaci sau muşte moarte

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a extins controalele în marile reţele de retail la nivelul întregii ţări, în ultimele zile fiind verificate 65 de unităţi, care au fost amendate, în total, cu 772.000 de lei pentru neregulile constatate, conform unui comunicat al instituţiei.

Controalele au vizat magazine aparţinând lanţurilor Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour şi Lidl, în toate fiind găsite nereguli. „Am schimbat «picătura chinezească» pe o adevărată cascadă de acţiuni la nivel naţional. Rezultatele primelor controale din Bucureşti şi de la Cluj ne-au arătat că trebuie o mobilizare la nivel naţional. Trebuie să arătăm că întreaga Autoritate funcţionează ca o maşinărie şi are o abordare unitară la nivelul întregii ţări. Pentru noi nu există mai multe variante de consumatori, ci doar unul singur: cetăţeanul român. Fie că acesta locuieşte la oraş sau în mediul rural, merită să fie tratat cu respect şi trebuie să ştie că noi suntem aici pentru a-l proteja. Nu amenzile sunt importante, ci modul în care operatorii economici îşi schimbă abordarea de până acum. Murdarul trebuie să devină curat, dezordinea ordine şi nepăsarea, atenţie! Mulţumesc public colegilor mei comisari din rândurile cărora şi eu fac parte. Chiar dacă avem salariile cele mai mici dintre toate autorităţile de control, rezultatele muncii noastre sunt din ce în ce mai vizibile. Ne vom opri când nu vom mai găsi motive de sancţionare la niciun magazin!”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Măsurile: magazine închise şi amenzi usturătoare 

În urma acţiunilor întreprinse, într-o singură zi, comisarii ANPC au aplicat amenzi contravenţionale în valoare totală de 772.000 de lei şi unele măsuri complementare cum ar fi oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficienţe, oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor constatate, pentru 6 magazine, şi oprirea temporară a prestării de servicii în raioanele în care s-au înregistrat abateri, până la remedierea deficienţelor constatate, pentru 25 de unităţi. Apoi, a fost propusă sancţiunea complementară de închidere temporară a unităţii, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru două magazine. La nouă unităţi s-a verificat îndeplinirea măsurilor complementare aplicate în cadrul unei acţiuni de zilele trecute şi, fiind constatată conformitatea acestora, s-a dispus reluarea activităţii comerciale. 

Mucegai şi muşte moarte 

Printre cele mai frecvente abateri constatate de către echipele de control se numără comercializarea unor produse în afara termenului de valabilitate, dar şi a unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată şi cu acumulări de gheaţă în ambalaj). La vânzare mai erau şi fructe şi produse din carne cu modificări organoleptice evidente şi urme de mucegai, dar şi diverse sortimente de salate fără informaţii privind data şi ora deschiderii ambalajului, deşi acestea aveau valabilitate două zile de la deschidere. În plus, spaţiul de expunere a produselor preambalate şi congelate era neigienizat, cu resturi de etichete, impurităţi mecanice, insecte moarte (muşte şi gândaci de bucătărie).

Gândacii şi „Super-oferta“ 

De asemenea, comisarii ANPC au mai sancţionat utilizarea unor spaţii de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperatură sau al gradului de uzură al aparaturii, utilizarea unor cuptoare neigienizate, dar şi prezenţa în magazine a gândacilor. Totodată, unele magazine comercializau mărţişoare din argint, fără a deţine autorizaţie pentru comerţul obiectelor din metale preţioase. Mai mult, s-au descoperit nereguli în ceea ce priveşte promoţiile, deficienţe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor sau la data durabilităţii minimale, dar s-a constatat şi lipsa informaţiilor referitoare la ingredientele cu potenţial alergen sau folosirea unor practici comerciale înşelătoare – utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând preţurile din magazin (exemplu „Super ofertă”, „cel mai mic preţ” etc.). În fine, s-au descoperit neconcordanţe între preţul la raft şi cel de la casa de marcat, dar s-a constatat şi utilizarea unor mijloace de măsurare neverificate metrologic.

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite