AUDIO Experţi în Educaţie: Rezultatul de la Bac - un dezastru al sistemului

0
0

Peste 66.000 de elevi au ratat examenul de maturitate ceea ce înseamnă că unul din trei liceeni nu va putea da la facultate în vara aceasta. Rata de promovabilitate, 67,29 %  este cea mai mică din ultimii 10 ani.

Mai citiţi şi:

Şcoala care pregăteşte repetenţi

În timp ce experţii în Educaţie susţin că rezultatul este “un dezastru”, reprezenrtanţii ministerul Educaţiei susţin că procentul celor admişi este “normal”. Mircea Miclea, fost coordonator al Comisiei Prezidenţiale pentru Educaţie arată că pentru eşecurile de la sesiunea din această vară a Bacalaureatului sunt de vină şi profesorii.

Rezultatul la Bacalaureat arată dezastrul de la firul ierbii, dezastrul profesorilor. Mai arată cât de prost este procesul predare-învăţare şi realitatea din şcoala românească”.

Nici elevii nu scapă de criticile experţilor. "Bacalauretul din acest an a fost un dezastru pentru elevii care îşi propuseseră să obţină note mult mai mari în comparaţie cu cât învăţaseră", a declarat astăzi, pentru “Adevărul”, Ştefan Vlaston, presedintele Edu-cer.

Citeşte mâine, în Adevărul, cauzele rezultatelor la Bacalaureat 2010!

Ministerul Educaţiei: A fost un Bac normal

"Pentru noi a fost un Bacalaureat normal. Pornind de la ipoteza că elevul are obligaţia să înveţe din această cauză sunt rezultate slabe la unele licee. Ministerul Educaţiei va lua măsuri după ce va primi o analiză detaliată, de la inspectoratele şcoale judeţene. Acest lucru se va întâmpla după contestaţii", a declarat Liliana Preoteasa, director la învăţământul preuniversitar din Ministerul Educaţiei

Situaţie fără precedent în Capitală: Peste 8.000 de contestaţii la examen

Inspectorii: Notele de la oral ridicau media
 
Inspectorii şcolari au câteva explicaţii pentru dezastrul rezultatelor de la Bacalaureatul din această vară."Media examenului a fost alcătuită numai din notele de la probele scrise. Este binecunoscut faptul că notele de la probele orale ridicau mult rezultatul final. Să facă cineva un calcul al mediilor fără notele de la oral", a declarat Cristian Alexandrescu, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar al municipiului Bucureşti

Lista rezultatelor la examenul de bacalaureat, pe judeţe

LINK: Vezi cine a picat Bacul şi cu ce medie
Află aici care este cel mai bun liceu de la tine din oraş după rezultatele de la Bac
 
Citeşte mâine, în Adevărul, reportaje din liceele în care niciun elev nu a luat Bacalaureatul!

ANALIZĂ: Este calitatea Educaţiei o ameninţare la siguranţa naţională?

Pe lista„vulnerabilităţilor” la adresa securităţii României, aşa cum au fost  identificate de pe 23 iunie 2010 de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării  se găseşte şi „Educaţia”.

Foştii miniştrii Educaţiei avertizează că situaţia poate deveni cu adevărat dramatică dacă autorităţile nu vor investi în învăţământ. Foşti ministri ai educaţiei explică pentru www.adevărul.ro ce anume a determinat Consiliul Suprem de Apărare a Ţării să pună în dreptul Educaţiei eticheta “factor de risc”.

Ecaterina Andronescu: Sunt diferenţe prea mari între şcoli

La rândul ei, Ecaterina Andronescu, fost ministru al Educaţiei din partea PSD, consideră că Educaţia nu ar fi ajuns în situaţia în care să reprezinte „o ameninţare la adresa securităţii naţionale”. „Gândiţi-vă că din România au plecat circa două  milioane de români care lucrează afară,  din rândul punctul de vedere al profesioniştilor şi al acestui capitol de profesionalizare a României contează foarte mult”.

Ecaterina Andronescu susţine că cele mai mari probleme ale Educaţiei sunt în prezent lipsa de resurse şi de motivare. „Pe de altă parte, sunt multe şcoli foarte bune, excepţionale, putem intra în orice competiţie internaţională şi nu ne temem că vom pierde, dar sunt şi şcoli foarte departe de primele şi atunci problema noastră ca sistem naţional este să le apropiem de unele de altele”, a mai spus Andronescu.

Mircea Miclea: E nevoie de profesori pentru mintea „generaţiei digitale”

În opinia fostului ministru al Educaţiei. Mircea Miclea, sistemul de Educaţie din România are trei mari probleme:

1. Chestiunea legată de curriculum - cel actual produce oameni a căror pregătire are puţine legături cu piaţa muncii.
2.  Finanţarea. E nevoie constant de sume consistente. O prioritate trebuie să rămână prioritate şi pe timp de criză. Vă dau exemple: Singapore, Taiwan au investit în Educaţie în ultimii 15 ani câte 12% din PIB, chiar dacă au avut şi ei căderi economice. Şi, de la colonii britanice, au ajuns centrul financiar al Asiei de Sud-Est. 
3.  Formarea resursei umane. Profesorii trebuie să fie pregătiţi să predea pentru mintea „generaţiei digitale”, care a crescut cu Internetul.


Eugen Palade, expert în Educaţie de la Centrul Educaţia 2000+ , spune că principala problemă a sistemului de învăţământ este sistemul de formare iniţială a profesorilor. “Vulnerabil este şi sistemul de asigurare a manualelor şcolare, care a rămas aşa de ani de zile. O altă problemă este evaluarea elevilor, care nu pune accent pe competenţele elevilor. Şi în acest mod, profesorii sunt puşi în situaţia să predea într-un anumit fel”, a mai spus Palade.

Evenimente


Ultimele știri
Cele mai citite