Un elev a reușit ștergerea unei note din catalog după o acțiune în instanță
0Un elev de clasa a 6-a din Iași a reușit să șteargă nota pusă de un profesor de muzică în catalog, după ce a mers împreună cu părinții în instanță.
Elevul ar fi scris greșit notele în portativ la ora de muzică, moment în care, profesorul i-a pus nota 1 în catalog. Părinții au cerut reevaluarea notei, motivarea lor fiind că nota unu se pune de obicei atunci când elevul copiază. Deși Inspectoratul Școlar Iași a efectuat o evaluare, nota a fost menținută în catalog.
Părinții, care lucrează în sistemul de justiție, au mers mai departe, adresându-se instanței. Magistrații Tribunalului din Vaslui au apreciat că un elev nu poate fi penalizat pentru cunoștințe pe care le-au dobândit în alți ani, în contextul în care scrierea notelor în portativ au învățat-o în anul anterior.
În urma procesului, nota a fost anulată, însă decizia nu este definitivă. Deși mai mulți există mai mulți elevi de la Colegiul Național Iași care au fost penalizați în urma unei greșeli similare, doar copilului ai cărui părinți au mers în instanță i-a fost anulată nota.
Conform Statutului Elevului din 2024, elevul, reprezentat de părinți, poate contesta nota primită la evaluarea scrisă în termen de 5 zile de la comunicarea acesteia, conform Portal Învățământ.
„a) elevul sau, după caz, părintele/reprezentantul legal solicită, verbal, cadrului didactic să justifice rezultatul evaluării, în prezența elevului și a părintelui/reprezentantului legal, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la comunicare;”, se precizează în Statutul Elevului.
În cazul în care argumentele cadrului didactic în legătură cu nota nu sunt satisfăcătoare, elevul, împreună cu părinții, pot depune o cerere scrisă conducerii școlii. Astfel, directorul, împreună cu alte două cadre didactice de specialitate care nu predau la clasa respectivă reevaluează lucrarea.
Dacă nu există profesori suficienți în școală, directorul poate solicita inspectoratului școlar aducerea unor profesori în vederea evaluării lucrării.