Se poate și la noi. O profesoară predă Istorie cu ajutorul unui joc video

0
0
Publicat:

La școala generală din localitatea Ciolpani, județul Ilfov, elevii de gimnaziu învață istoria într-un mod cu totul inedit. „Lecția „Mediul natural și viața cotidiană în Orientul Antic" este predată cu ajutorul unui joc video. "Elevii, cu ajutorul unei console, descoperă orașul antic și au ca temă să observe detaliile din joc - oamenii, orașul și mediul înconjurător”, a explicat pentru „Adevărul” directoarea Mariana Banu. 

joc video

La școala din Ciolpani învață în jur de 350 de elevi. „Sunt copii tare buni, cu care ne mândrim. Știam că această inițiativă va primi un feedback pozitiv. Ceea ce s-a și întâmplat, căci elevii au învățat prin joc să iubească istoria”, mărturisește dascălul. 

„Povestea noastră a început acum doi ani când ne-am înscris în acest proiect pilot susținut și finanțat de un ONG. Vorbim despre o nouă tehnică de predare, prin care elevii sunt încurajați să renunțe la a mai învăța pe dinafară. Jocul le stimulează imaginația, gândirea logică, memoria”, continuă directoarea. „Avem trei console. În funcție de cum consideră doamna profesoară, în funcție de lecția pe care trebuie să o predea la clasă într-o anumită zi, dacă situația o cere..ora poate fi susținută de tehnologie”, mai povestește profesoara. 

Însă, înainte de a le introduce elevilor această nouă metodă de predare, profesoara însăși a trecut printr-un curs de inițiere:  „Nu sunt niște jocuri clasice, elevii nu se joacă așa cum o fac la ei acasă. Aceste jocuri sunt educaționale. Copiii învață jucându-se, rețin anumite aspecte, judecă, gândesc. Și o fac cu mare plăcere. În 2022 a avut loc o primă întâlnire cu directorii școlilor care participă la acest proiect pilot. Apoi, a urmat o întâlnire între directori și profesori. Noi am ales-o pe doamna profesoara de istorie să folosească această tehnică. Pe care a trebuit mai întâi s-o învețe”.

Elevii învață jucându-se

Este un joc practic și extrem de util, mai explică directoarea Banu: „Unul, doi elevi se joacă, ceilalți urmăresc. Și acumulează tot soiul de informații pe care, altfel, poate nu le-ar memora. Trebuie să fie detectivi. Să urmărească cum se îmbrăcau oamenii în antichitate, ce obiceiuri aveau, erau personaje care se plimbau printr-o piață. Copiii învățau, pratic, ce produse de comercializau în acele vremuri. Apoi, au aflat cum erau construite clădirile, ce obiecte de mobilier existau în acele timpuri”. 

Apoi, informațiile primite se discută la clasă. Sunt discuții libere și extrem de interesante: „Jocul nu durează foarte mult. Nu poate acapara întreaga oră. Insă furnizează acele informații care sunt analizate mai departe. Se pun întrebări, se răspunde, se analizează anumite aspecte, se comentează anumite situații întâlnite în joc. Este o lecție de istorie interactivă, cu participarea directă a elevilor și pe limba și înțelesul lor”.

Orele de istorie pe bază de joc video se predau elevilor de la clasa a V-a până la clasa a VIII-a: „Toți beneficiază de acest program. Evident. Jocurile pe care le joacă elevii sunt diferite, în funcție de vârsta copiilor, în funcție de materia care se predă la clasa respectivă. Iar copiii nu se joacă în fiecare oră. S-ar plictisi. Sau am transforma orele în ceva ce nu ne dorim”. 

Orele de istorie predate de profesoara Iulia Onac îmbină utilul cu plăcutul. „Învață jucându-se.  Sunt ei implicați acolo, trebuie să meargă pe străzi, trebuie să observe detaliile. Sunt mult mai atenți, atenția le e clar mai mărită decât dacă le-aș arăta o poză și ar omite multe, multe amănunte", a precizat și profesoara Iulia Onac. 

Proiectul "Games în School" se derulează deja în 40 de școli din ţară. Cu ajutorul jocurilor video sunt predate materii precum istorie, matematică și engleză. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite