Educaţia în vremea COVID19: Cum se pregătesc liceenii din mediul rural pentru BAC
0Sute de liceeni din mediul rural participă, pe toată perioada închiderii şcolilor din cauza pandemiei cu noul coronavirus, la meditaţii şi ateliere de dezvoltare personală online.
Liceenii din mediul rural au acces la meditaţii online, prin platforma www.scoaladinvaliza.ro, realizată de către Fundaţia World Vision România.
Mai mult, 5.770 de elevi au posibilitatea de a participa la ore online susţinute de profesori pe platformă. „Elevii care trebuie să susţină Bacalaureatul anul acesta sunt în pericol de a rămâne în urmă la materiile de învăţământ la care vor susţine examen, astfel că profesorii şi coordonatorii proiectului „Vreau în clasa a 9-a”, program de burse pentru liceenii din mediul rural desfăşurat încă din 2008 de Fundaţia World Vision România, au demarat un program de meditaţii online. Programul ajută liceenii să îşi ducă la bun sfârşit pregătirea pentru examenul de bacalaureat. Elevii care vor beneficia de meditaţii sunt din judeţele Cluj, Vâlcea, Vaslui şi Ialomiţa, iar profesorii care vor preda digital în perioada următoare provin fie din cadrul liceelor la care învaţă elevii, fie din şcolile sau instituţilor educaţionale partenere”, se arată în comunicatul de presă remis Adevărul.
Primele sesiuni de meditaţii online la Limba Română, Matematică, Biologie şi Informatică au început de pe data de 14 martie şi funcţionează în continuare fără probleme, pe Skype.
„Educaţia înseamnă şi adaptabilitate – este esenţial să continuăm meditaţiile, chiar şi în contextul pandemiei, elevii de clasa a XII-a au de susţinut un examen de bacalaureat şi vrem să ne asigurăm că facem tot ce putem ca ei să fie pregătiţi pentru el. Facem demersurile necesare pentru a asigura sesiuni de meditaţii online, în măsura disponibilităţii profesorilor cu care colaborăm şi credem că această metodă este una eficientă şi ne ajută să susţinem mai departe misiunea organizaţiei noastre – facilitarea accesului la educaţie pentru mediul rural ” , a declarat managera programului „Vreau în clasa a 9-a”, Luiza Manciu.
450 de bursieri vor participa la ateliere de dezvoltare personală online
În cadrul atelierelor de dezvoltare personală, liceeni vor face în perioada următoare sesiuni de public speaking cu aplicabilitate individuală, prin care vor învăţa şi fixa elemente de limbaj non-verbal, paraverbal, abilităţile unui bun vorbitor, rolul intonaţiei în exprimarea mesajului verbal. Scopul atelierelor este ca elevii să identifice ce calităţi sunt necesare sau trebuie dezvoltate pentru fiecare elev în parte.
În perioada închiderii şcolilor din cauza pandemiei de coronavirus, elevii se vor întâlni cu psihologii şi asistenţii sociali ai Fundaţiei în grupuri de câte 15-20 de bursieri, tot online, prin intermediul unor aplicaţii dedicate care facilitează interacţiunea.
Proiectul “Şcoala din Valiză” aduce elevii din mediul rural la ore online zilele următoare
Chiar dacă şcolile sunt închise, şi profesorii parte din proiectul Şcoala din Valiză şi-au continuat activitatea de acasă, în online. Astfel că în doar două zile, acesţia au pregătit 260 de lecţii digitale pe platforma www.scoaladinvaliza.ro, iar 50 dintre lecţii au fost deja acceste de peste 550 de elevi.
„În momentul suspendării cursurilor de la şcoală, primul meu gând s-a îndreptat exact către platforma <<Şcoala din valiză>>. Predând limba şi literatura română, o disciplină la care elevii vor susţine examene la finalul anului şcolar, sunt conştientă că trebuie să găsim soluţii pentru a-i ţine pe elevi conectaţi cu materia, iar <<Şcoala din valiză>> a reprezentat soluţia ideală şi la îndemână. Elevii erau deja familiarizaţi cu platforma, lucrând pe aceasta şi la ore, aşa că de acasă, de pe contul personal, fiecare accesează materialele pe care eu le postez. Sunt materiale de studiu, exerciţii interactive, pe placul elevilor sau chiar teste, la care sunt evaluaţi imediat, aşadar există feedback şi pentru elevi, dar şi pentru mine. În plus, eu pot vedea exact ce elevi au accesat cursul, în ce moment sau cine nu l-a accesat. Elevii sunt, ca de fiecare dată când folosim tehnologia, încântaţi şi implicaţi!”, a declarat Mădălina Sebe, profesoară Şcoala Gimnazială Nr.1, Afumaţi, Ilfov.
Peste 6.000 de elevi şi profesori (5.770 elevi şi 320 de profesori) din zece şcoli din mediul rural beneficiază de proiectul de educaţie digitală „Şcoala din valiză”, implementat de Fundaţia World Vision România şi finanţat de Fundaţia Vodafone România.
„Şcoala din valiză” constă într-o platformă online accesibilă profesorilor şi elevilor de pe orice dispozitiv conectat la internet, dar şi în valize tehnologice mobile, de utilizat în şcolile lipsite de resurse. În perioada în care şcolile vor fi închise, profesorii îşi vor susţine orele online, live, pe această platformă.