Azi, una, mâine, alta: Copiii vor putea purta şi măşti textile la şcoală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
OMS, UNICEF şi UNESCO au adoptat un set de opt recomandări cu privire la şcolarizarea pe durata pandemiei de COVID-19 FOTO EPA-EFE / Robert Ghement
OMS, UNICEF şi UNESCO au adoptat un set de opt recomandări cu privire la şcolarizarea pe durata pandemiei de COVID-19 FOTO EPA-EFE / Robert Ghement

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat ieri că elevii vor putea purta la şcoală şi măştile textile fără protecţie specială împotriva virusurilor. El a spus însă că un ordin comun al ministerelor Educaţiei şi Sănătăţii va „recomanda puternic” purtarea măştilor chirurgicale la şcoală. Asta după ce zilele trecute demnitarul anunţa că elevii nu vor avea voie la şcoală cu măşti textile.

Cîmpeanu a adăugat că ordinul comun ce va fi emis astăzi va cuprinde toate detaliile legate de modul în care se va deschide anul şcolar.

Szekely: În locul orelor de sport, când va veni frigul, elevii vor face educaţie pentru sănătate Secretarul de stat din Ministerul Educaţiei 

Radu Szekely a anunţat că peste rata de infectare de 2 la mie, orele de educaţie fizică şi sport din şcoli se vor face în exterior, dar dacă va fi frig şi acestea nu se pot desfăşura, elevii vor face alte activităţi în timpul acelor ore, cum ar fi „educaţie pentru sănătate”.

„Ca element de noutate clar, în ordinul comun, este exceptarea de la purtarea măştilor a elevilor din învăţământul special, care oricum sunt în grupe mici, în general 6-12 elevi maximum, şi au dificultăţi în a purta măşti din cauza diverselor sindroame pe care le au, şi la orele de educaţie fizică şi sport desfăşurate în interior până la rata de 2 la mie la nivelul localităţii. Nu va mai fi obligatorie purtarea măştii. După depăşirea acestei rate de infectare, orele de educaţie fizică nu se mai desfăşoară în interior, ci doar în exterior, tot fără mască. Medici şi specialişti au spus că efortul făcut cu mască nu este unul sănătos, ci dimpotrivă, şi atunci, mai degrabă renunţăm la măşti şi facem educaţie fizică afară, atât cât este posibil. Când frigul o să vină, vom avea alte tipuri de activităţi la interior, dar nu de educaţie fizică şi sport, ci, poate, de educaţie pentru sănătate”, a spus secretarul de stat. 

Sfaturi pentru şcoli sigure 

În acelaşi timp, Biroul Regional al OMS pentru Europa şi Biroul Regional al UNICEF pentru Europa şi Asia Centrală îndeamnă ca şcolile să rămână deschise în condiţii de siguranţă, adoptându-se măsurile menite să reducă transmiterea virusului.

Printre aceste măsuri se numără disponibilitatea vaccinului împotriva COVID-19 pentru cadrele didactice şi pentru alţi angajaţi din sistemul şcolar ca parte a grupurilor-ţintă în planurile naţionale de vaccinare, asigurând totodată vaccinarea categoriilor vulnerabile.

De asemenea, trebuie vaccinaţi copiii cu vârste de minimum 12 ani care suferă de afecţiuni medicale ce îi expun unui risc crescut de a dezvolta simptome severe în cazul îmbolnăvirii de COVID-19; alte acţiuni importante sunt îmbunătăţirea mediului şcolar printr-o mai bună ventilare a claselor, clase mai mici acolo unde este posibil, distanţare fizică şi testarea regulată a copiilor şi a personalului.

„Va trece ceva timp înainte de a putea lăsa în urmă această pandemie, însă educarea copiilor într-un mediu şcolar sigur, cu prezenţă fizică, trebuie să rămână principalul nostru obiectiv, pentru a nu-i priva de şansele pe care le merită pe deplin. Încurajăm toate statele să menţină şcolile deschise şi îndemnăm toate şcolile să adopte măsuri de reducere a riscului de transmitere a COVID-19 şi de răspândire a diferitelor tulpini”, explică dr. Hans Henri P. Kluge, Director Regional al OMS pentru Europa.

Pentru a menţine şcolile deschise şi în siguranţă, OMS, UNICEF şi UNESCO au adoptat un set de opt recomandări, formulate de experţii din cadrul Grupului Consultativ Tehnic (GCT) pentru Regiunea Europeană a OMS, cu privire la şcolarizarea pe durata pandemiei de COVID-19. Acestea se adresează celor 53 de state membre din Regiunea Europeană a OMS, după cum urmează: 

- Şcolile trebuie să fie printre ultimele instituţii care se închid şi printre primele care se redeschid. 

- Implementarea unei strategii de testare. 

- Asigurarea unor măsuri eficace de reducere a riscurilor. 

- Protejarea bunăstării mintale şi sociale a copiilor.

- Protejarea copiilor celor mai vulnerabili şi mai marginalizaţi. 

- Îmbunătăţirea mediului şcolar. 

- Implicarea copiilor şi a adolescenţilor în luarea deciziilor. 

- Implementarea unei strategii de vaccinare care să permită copiilor să continue şcoala.
 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite