„Autorități la sat”: Ligia Deca, prezentă la două școli din Ialomița. Elevii, discriminați de profesori
0Ministrul Educației, Ligia Deca, a vizitat luni o școală și un liceu dezavantajate din Ialomița, în cadrul proiectului „Autorități la sat” organizat de World Vision România. Un sondaj al asociației arată că o treime dintre elevi sunt discriminați de profesori.

Proiectul fundației vrea să încurajeze „politicienii şi alţi reprezentanţi ai autorităţilor statului să meargă în comunităţile vulnerabile, decidenţii putând astfel să identifice direct nevoile elevilor şi apoi să promoveze măsuri prin care să protejeze drepturile tuturor copiilor.”.
Prima vizită din cadrul proiectului a fost realizată vineri de ministrul Ligia Deca, alături de Cristina Cuculas, secretar general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, Cătălina Galer, consilier de stat în cadrul Administraţiei Prezidenţiale, europarlamentarul Dragoş Pîslaru, subprefectul de Bucureşti Jean Badea, inspectorul şcolar de educaţie permanentă şi activităţi extraşcolare ISJ Ialomiţa, Gica Dinu, şi inspectorul pentru management instituţional la ISJ Ialomiţa, Ileana Buzea.
Aceștia au mers la două unități de învățământ unde fundația implementează programul „Pâine şi Mâine", respectiv „Vreau în clasa a 9-a", care au ca scop creşterea nivelului de bunăstare al copiilor şi reducerea abandonului şcolar.
Campania este lansată în contextul în care pe 20 noiembrie se marchează Ziua Internaţională a Drepturilor Copilului.
Cu această ocazie, World Vision România prezintă un sondaj care arată că mai mult de jumătate dintre elevii din comunitățile vulnerabile spun că profesorii le cer bani pentru fondul clasei ca să ia diverse materiale. Asociația amintește că Legea Educației și Constituția României prevăd că accesul la învățământ este gratuit și obligatoriu.
Au participat 600 de elevi din mediul rural și orașe mici, iar aproximativ jumătate dintre ei au declarat că au fost dați afară din clasă de către profesori.
De asemenea, sondajul mai arată că o treime dintre copii susţin că, în clasa lor, profesorii discriminează elevii, în baza capacităţii intelectuale, aspectului fizic, religiei, îmbrăcăminţii sau dizabilităţii, în timp ce 45% spun că sunt colegi care discriminează alţi elevi.
Rezultate:
- Doar 6 din 10 respondenți (59%) spun că nu primesc note mici drept pedeapsă.
- O treime dintre copiii participanți spun că, în clasa lor, profesorii discriminează elevii, în baza capacității intelectuale, apectului fizic, religiei, îmbrăcăminții sau dizabilității.
- 45% dintre respondenți spun că, în clasa lor, colegii sunt cei care discriminează alți elevi.
- 70% dintre respondenți spun că profesorii le cer să aducă bani de acasă pentru culegeri și alte caiete speciale cu exerciții de lucru.
- Aproape 1 din 2 copii participanți (47%) nu se simte liber să-și exprime opiniile în fața profesorilor.
- 43% dintre elevii respondenţi au arătat că nu au fost consultaţi, anul trecut, nici măcar o dată de către profesori referitor la predarea şi evaluarea din clasă
- 28% spun că li s-a cerut doar o singură dată feedback în anul şcolar trecut.
- unul din cinci copii, respectiv 21%, spune că petrece zilnic, în medie, între trei şi patru ore pentru teme şi alte activităţi de învăţare în afara programului şcolar. Unul din zece adolescenţi (14%) petrece chiar şi mai mult de patru ore.