Tragedia de la Aeroportul Reagan ridică întrebări privind măsurile de reducere a personalului Administrației Federale a Aviației
0Cu doar o zi înainte de tragedia aviatică de la Aeroportul Național Reagan din Washington, controlorilor de trafic aerian li s-a oferit posibilitatea de a părăsi posturile, alături de o propunere de plăți compensatorii ce echivalau cu opt salarii.

Ofertele au fost trimise angajaților Administrației Federale a Aviației (FAA), în contextul unui plan de reducere a birocrației, dar sindicatul controlorilor de trafic aerian le-a recomandat membrilor săi să nu accepte această ofertă, având în vedere incertitudinile legate de posturile incluse în programul de demisie.
În ciuda acestei oferte, un oficial din cadrul Oficiului pentru Managementul Personalului (OPM) a clarificat ulterior că nu și controlorii de trafic erau eligibili pentru programul de demisie și nici nu sunt afectați de înghețarea angajărilor, o măsură introdusă la începutul mandatului lui Donald Trump. Accidentul aviatic de miercuri, soldat cu moartea celor 67 de persoane aflate la bordul unui avion American Airlines și al unui elicopter militar, a adus din nou în prim-plan problemele generate de presiunile administrației Trump de a reduce birocrația federală.
Deși nu există dovezi care să sugereze o legătură directă între reducerile de personal și tragedia aviatică, deficitul de controlori de trafic aerian este o problemă veche, care datează dinainte de preluarea mandatului de către Trump. Cu toate acestea, cei din domeniul siguranței aviatice avertizează că o reducere drastică a personalului ar putea pune în pericol siguranța publică, având în vedere complexitatea și riscurile asociate cu traficul aerian.
În timp ce ancheta în cazul accidentului continuă, angajații FAA au primit, pe 30 ianuarie, un mesaj prin care li se sugera să își caute locuri de muncă mai productive în sectorul privat, iar acest lucru a ridicat întrebări cu privire la impactul acestor decizii asupra capacității agenției de a asigura siguranța traficului aerian.
În acest context, critici ai politicii de reducere a birocrației și ai retoricii administrației Trump susțin că, în timp ce este nevoie de reforme, siguranța publică trebuie să rămână prioritară. James Hall, fost șef al National Transportation Safety Board, a subliniat că reducerea forțată a personalului poate afecta grav un sistem care este recunoscut ca fiind cel mai sigur din lume.
Pe măsură ce tensiunile legate de restructurarea guvernului continuă să crească, riscurile de a pierde controlori cu experiență se amplifică. De asemenea, recrutarea de noi controlori de trafic aerian se confruntă cu dificultăți majore, având în vedere condițiile de muncă dificile și incertitudinile legate de viitorul agenției.
În acest sens, experți precum Don Kettl de la Universitatea din Maryland avertizează că aceste măsuri pot face și mai greu recrutarea de personal calificat în instituțiile guvernamentale critice, deja aflate într-o criză de personal.