Reporterii agenţiei de ştiri Bloomberg erau învăţaţi să-şi spioneze clienţii. Gigantul bancar Goldman Sachs, printre reclamanţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bloomberg este una dintre cele mai puternice agenţii de ştiri din lume
Bloomberg este una dintre cele mai puternice agenţii de ştiri din lume

Angajaţii unei divizii a agenţiei de ştiri erau instruiţi să monitorizeze datele de contact ale cititorilor, precum şi să verifice activitatea de autentificare în site pentru a putea observa un tipar de consum.

Mai mulţi foşti reporteri ai agenţiei de ştiri povestesc cum au fost învăţaţi să folosească de o funcţie a site-ului pentru a monitoriza activitatea utilizatorilor, dar şi pentru a le vedea datele de contact, scriu jurnaliştii „The New York Times”. Scopul acestei practici era identificarea unor tipare de consum, astfel încât agenţia de ştiri să poată furniza mai eficient ştiri utilizatorilor. 

Mai bine de 315.000 de clienţi din întreaga lume folosesc site-urile Bloomberg pentru a obţine informaţii financiare, serviciu pentru care plătesc abonament. 

Reporterii diviziei Bloomberg News, o divizie separată a agenţiei din cadrul secţiei „Business”, au fost instruiţi să folosească funcţiile site-ului pentru a câştiga un avantaj în faţa rivalilor din competitiva lume a jurnalismului financiar, în care fiecare secundă contează. 

Printre clienţii afectaţi de această practică se numără şi gigantul bancar Goldman Sachs. Reprezentanţii Bloomberg au recunoscut că cel puţin un reporter a avut acces la datele de contact oferite pentru contul de autentificare de grupul bancar. Oficialii Goldman Sachs s-au plâns companiei Bloomberg luna trecută, după ce au aflat de practica folosită de reporteri. 

Duminică, Ty Trippet, purtător de cuvânt al trustului Bloomberg, a declarat că „reporterii nu ar fi fost instruiţi să folosească inadecvat datele clienţilor”. 

Însă, în acelaşi timp, redactorul-şef al Bloomberg News, Matthew Winkler, a publicat un editorial prin care spune că practica este una veche şi des întâlnită în jurnalismul financiar. 

A permite reporterilor accesul la datele abonaţilor este o practică ce datează la înfiinţarea braţului de news al uriaşei companii de informaţii financiare construită de Michael R. Bloomberg. 

„Plângerile recente sunt legate de practici care sunt aproape la fel de vechi precum Bloomberg News. Unii reporteri au folosit aşa-zisele terminale pentru a obţine, aşa cum scrie The Washington Post, informaţii factuale deloc neobişnuite precum datele de autentificare”, a scris Winkler. 

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite