Președintele Trump își sprijină agenda pe o rețea de turnători
0Președintele american crede că angajații federali care se denunță între ei vor curăța țara de „statul profund”… dar strategia are capcanele ei, scrie The Telegraph.

Luni, 20 ianuarie, la câteva ore după ce s-a întors la Casa Albă, Donald Trump și-a pus în mișcare agenda „America pe primul loc”, bazată pe o rețea de turnători pentru a-i elimina pe „dușmanii din interior”.
Noul președinte al SUA a semnat o serie de ordine executive menite să îi acorde mai mult control asupra birocrației federale și să demonteze ceea ce el numește „statul profund”.
În plus față de creșterea presiunii legislative, Trump încurajează angajații federali să se întoarcă împotriva celor care nu respectă decretul său și să-i denunțe.
Memorandumurile trimise săptămâna aceasta în toate agențiile au încurajat personalul să raporteze orice coleg care continuă să urmărească programele de diversitate, echitate și incluziune (DEI), acum interzise, avertizând cu privire la „consecințele negative” pentru lucrătorii federali care încearcă să își continue așa-numita muncă „woke”.
„Suntem conștienți de eforturile unora din guvern de a deghiza aceste programe prin utilizarea unui limbaj codificat sau imprecis”, se arată în scrisori. Aceste programe au divizat americanii pe criterii rasiale, au risipit banii contribuabililor și au condus la discriminare rușinoasă.”
În primul său mandat, Trump încuraja șefii să denunțe angajații care refuzau să se întoarcă la birou după pandemie.
Ca și atunci, decretul a stârnit teama printre angajați, care riscă să fie trimiși în concediu plătit „imediat” și, în final, concediați dacă activitatea lor este legată de programele DEI.
„Manualul șefului mafiot”
Totuși, strategia inspirată din „manualul șefului mafiot”, bazată pe informatori care elimină orice semn de trădare, ar putea avea efecte contraproductive chiar asupra blocajului pe care încearcă să-l elimine.
„Este o mare pierdere de timp atunci când încurajezi angajații să se denunțe unii pe alții”, a declarat Peter Cappelli, profesor de management la Wharton School of Business și director al Centrului de Resurse Umane la Universitatea din Pennsylvania. „Dacă torni pe cineva că face ceva greșit, managerul trebuie să verifice și acest proces este extrem de consumator de timp. Practic, trebuie să fii procuror, juriu și judecător în același timp. Trebuie să te întrebi și dacă persoana care se plânge nu inventează lucruri.”
Potrivit celor de la Axios, președintele introduce și „teste de loialitate” ca parte din efortul său de a remodela forța de muncă federală. Înainte de a ajunge la Casa Albă, administrația sa a început să cerceteze angajații Consiliului Național de Securitate (NSC) pentru a evalua afilierile politice ale acestora și a le măsura loialitatea față de noul președinte.
Dar pe măsură ce campania sa de răzbunare și loialitate intră în a doua fază, eficiența reală a decretului de informatori rămâne incertă.
„Poți imagina un context în care să ceri angajaților să semnaleze comportamentele ilegale este un lucru perfect rezonabil”, adaugă prof. Cappelli. „Ce este diferit aici este că este aproape imposibil pentru un angajat să observe o încălcare a unei politici și asta creează o atmosferă greoaie în organizație. Întârzie totul,” mai spune acesta citat de The Telegraph.