Ministrul Transporturilor de la Chişinău, la 100 de zile de la învestire: „Am făcut performanţă în condiţii de criză”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul în exerciţiu al Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc, susţine că în 100 de zile de activitate instituţia pe care o conduce a reusit să diminueze pierderile companiei AIR Moldova de la 108 la 50 de milioane lei, să reia achitarea salariilor angajaţilor căilor ferate şi să înceapă reorganizarea mai multor întreprinderi de stat.

Iurie Chirinciuc prezintă în raportul său de activitate situaţia generală la MTID în momentul preluarii conducerii ministerului şi face o trecere în revistă a celor mai importante realizări.

„Acum 100 de zile, când am venit la conducerea MTID, compania AIR Moldova suporta pierderi de 108 mln. lei, mii de angajaţi ai Căii Ferate din Republica Moldova nu-şi ridicase salariile de mai bine de 3 luni, întreprinderea de stat „Mold ATSA” avea mijloacele sale financiare blocate, la întreprinderea „Moldaeroservice” restanţele salariale erau de peste 6 luni. Că să fie şi mai limpede situaţia generală, ar mai trebui să pomenesc şi despre restanţele de sute de milioane pentru lucrările executate şi finanţate din Fondul rutier, dar şi despre întârzierile enorme înregistrate la executarea lucrărilor de reabilitare a drumurilor naţionale finanţate din surse externe”, menţionează Iurie Chirinciuc.

„În primele 100 de zile în care am activat în calitate de ministru al Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, împreună cu echipa de profesionişti, care mi-au fost mereu alături, am reuşit să diminuăm pierderile companiei AIR Moldova de la 108 la 50 de milioane lei, am reuşit să reluăm achitarea salariilor angajaţilor CFM, ducând la bun sfârşit semnarea acordului de grant pentru restructurarea acestei întreprinderi de stat. Am demarat reorganizarea Întreprinderii de Stat pentru Utilizarea Spaţiului Aerian si Deservirea Traficului Aerian „Mold ATSA”, a Autorităţii administrative „Agenţia Naţională Transport Auto” şi cea a Întreprinderii de Stat „Moldaeroservice”, susţine ministrul în exerciţiu.

Acesta mai enumeră lansarea trenului modernizat nr. 4, pe traseul Chişinău-Ungheni, inaugurarea cursei feroviare Chişinău-Iaşi, iniţierea procesului de inventariere şi radiere a navelor maritime problematice înregistrate sub pavilion moldovenesc. „Pe lângă aceste acţiuni a fost desfăşurată şi o amplă muncă legislativă, astfel, în aceste 100 de zile au fost pregătite mai multe documente importante pentru buna fucţionare a transportului rutier, feroviar, maritim şi aerian”, notează oficialul.

Totodată, ministrul este nemulţumit de faptul că nu s-a reuşit menţinerea Fondului rutier pentru anul 2015, la nivelul de 1.523 milioane de lei, cât a fost planificat la începutul anului. El aminteşte că la rectificarea bugetului operată în această toamnă, mărimea fondului rutier s-a diminuat cu 485 milioane lei.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite