Noi detalii în cazul zborului MH370 al companiei Malaysian Airlines: Avionul ar fi fost prăbușit intenționat

0
Publicat:

Unul dintre piloții zborului MH370 a coborât trenul de aterizare al aeronavei înainte ca aceasta să se prăbușească în Oceanul Indian, conform unor noi probe, care sugerează că prăbușirea ar fi putut fi un act premeditat de crimă în masă, relatează The Telegraph.

Aeronava dispărută.
Avionul Boeing 777 a dispărut cu 239 de pasageri la bord. FOTO Shutterstock

Avionul Boeing 777 al companiei Malaysian Airlines cu 239 de pasageri la bord a dispărut de pe radar după ce a decolat de pe Aeroportul Internațional din Kuala Lumpur cu destinația Beijing, pe 8 martie 2014. 

Aeronava a executat o întoarcere neașteptată de la traiectoria de zbor planificată și s-a întors spre Peninsula Malay și Strâmtoarea Malacca înainte de a dispărea. Trupurile persoanelor aflate la bordul aeronavei nu au fost găsite niciodată. 

Până luna trecută au fost recuperate puține probe utile care să dovedească ce s-a întâmplat cu zborul MH370. Însă, situația s-a schimbat când un pescar din Madagascar a găsit o trapă a trenului de aterizare. 

Pescarul care a găsit o trapă a trenului de aterizare.
Pescarul care a găsit o trapă a trenului de aterizare. Foto: Twitter/ Phoenixli

Cercetările inițiale arată că trapa găsită de pescar a fost avariată de la interior spre exterior ceea ce înseamnă că era deschisă în momentul impactului. 

Specialiștii în aviație Blaine Gibson și Richard Godfrey au afirmat într-un nou raport: „Posibilitatea realistă ca trenul de aterizare să fi fost coborât indică un pilot activ și o încercare de a se asigura că avionul se va scufunda pe cât de repede posibil după impact”. 

Combinația între viteza mare de impact și trenul de aterizare extins arată intenția clară de a ascunde orice urmă a coliziunii”, se mai arată în raportul experților. Cercetările specialiștilor au arătat că flapsurile nu au fost parțial extinse, așa cum ar fi trebuit să fie dacă pilotul ar fi încercat să salveze persoanele de la bord. În anul 2009, căpitanul Chelsey „Sully” Sullenberger reușit să salveze toți pasagerii efectuând o aterizare în apele râului Hudson. 

Prăbușirea zborului MH370 nu a fost sub nicio formă o aterizare blândă în ocean”, au notat specialiștii în aviație. 

Prieteni pilotului, pe numele său Zaharie Ahmad Shah, au afirmat că acesta era „singur” și „trist”, iar expertul în aviație, William Langewiesche, a scris pentru The Atlantic că „există o suspiciune  în rândul anchetatorilor din comunitățile de aviație și al serviciilor de informații că pilotul suferea de depresie clinică”. 

Gofrey a notat într-un raport anterior că, potrivit ultimelor manevre realizate de aeronavă înainte de coliziunea cu suprafața oceanului trasate cu ajutorul Weak Signal Propagation (WSPR), o rețea de semnale radio care poate monitoriza manevrele avioanelor din întreaga lume, pilotul ar fi vrut să nu lase niciun indiciu despre direcția în care se îndrepta. 

Ruta de zbor pare să fi fost plănuită cu atenție”, a declarat Gofrey. „Nivelul de detaliu al planului sugerează o minte care voia să vadă acest plan complex executat ca la carte până la final”. 

Circa 36 de fragmente din aeronavă au fost găsite plutind în apă sau aduse la mal de curenții oceanului. Pentru trei elemente se așteaptă încă rapoarte oficiale. Aproximativ 19 bucăți din avion au fost găsite pe plajele din Madagascar. 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite