„Mai mult decât o hartă”. Inundaţiile din Thailanda au deschis calea inovaţiilor pentru oraşe mai sigure
0
La un an de la inundaţiile devastatoare din Thailanda, soldate cu sute de morţi, un antreprenor s-a gândit să conceapă un instrument care să ajute oamenii din Asia să-şi găsească locuinţe pe teren mai înalt, folosind datele Google Maps. Practic, cei aflaţi în zone cu pericol de inundaţii pot accesa o aplicaţie care le arată înălţimea exactă de la nivelul mării.
Ideea antreprenorului Vachara Aemavat este una din cele şase puse în aplicare de Google în proiectul intitulat „Mai mult decât o hartă” („More than a map”). Promovează produse ale interfeţei de programare ale aplicaţie Google Maps, care permite dezvoltatorilor să folosească date şi hărţi pentru propriile produse şi site-uri.
Aemavat este co-fondatorul unei companii numite Computerlogy, în Bangkok, şi cea de-a doua oprire a delegaţiei Google în călătoria lor în jurul lumii.
Carlos Cuesta, manager de marketing al produselor Google Maps API, a transformat călătoria de afaceri din Australia într-o excursie în jurul lumii. El a vizitat Bangkok (Thailanda), Nairobi (Kenya), Hamburg (Germania) şi Sao Paulo (Brazilia) cu un rucsac plin de aparatură de înregistrare, scrie CNN.
Aemavat şi-a petrecut o zi cu fiecare dezvoltator sau companie, verificând diverse spaţii de lucru (camere de locuit, birouri, calculatoare) şi a strâns informaţii cu privire la modul în care ei folosesc hărţile API.
„Este important pentru noi să vedem cum influenţează lumea ceea ce am creat. Vrem să fim siguri că realizăm produse ce pot fi folosite la nivel internaţional“, a spus Cuesta.
Ceea ce este impresionant la mulţi dezvoltatori pe care Cuesta i-a întâlnit este modul în care aceştia folosesc hărţile pentru a rezolva problemele locale. Upande Limited din Kenya foloseşte hărţile Google Earth pentru a partaja diferite informaţii despre ţară, inclusiv ce politicieni locali şi-au plătit sau nu impozitele, modele de migraţie a animalelor sălbatice, vremea şi calitatea apei. Aceste hărţi sunt vândute guvernelor, organizaţiilor ONU şi companiilor.
Pentru proiectul calităţii apei, dezvoltatorii lucrează cu o aplicaţie Android care contorizează numărul coloniilor de bacterii. Rezultatele sunt încărcate într-o bază de date şi catalogate să poată fi împărţite cu guvernul, care să ia ulterior măsuri.
În Sao Paulo, Brazilia, Cuesta a trecut pe la o companie numită Epungo, care are un site cu hărţi imobiliare ale oraşului. El a creat hărţi interactive care permit utilizatorilor să stabilească parametrii specifici pentru tipul de imobil pe care îl caută şi verifică cartierul prin Google Street.
Există o versiune gratuită de Google Maps API. Dar în anumite circumstanţe, cum ar fi cazul în care o companie intenţionează să aplice taxe pentru produsul final, trebuie folosit Google Maps API Business, al cărui preţ începe de la 10.000 de dolari.
În martie, mai mulţi clienţi Google Maps s-au retras, în urma unei majorări de preţ pentru API. După ce au realizat că cheltuieşte sute de mii de dolari pe an cu Google Maps API, StreetEasy s-a retras de la Google şi a început să-şi construiască propriile hărţi folosind o combinaţie de servicii şi de instrumente.
Concurenţa este acerbă şi nu doar din partea Apple. Există hărţi API construite de Microsoft Bing, Nokia, Amazon şi MapQuest. Google are însă hărţi personalizate, informaţii precise şi date ce pot fi vizualizate. Zvonurile legate de dezvoltatori, care creează aplicaţii şi site-uri ce rezolvă multe alte probleme, sunt un impuls pentru programatori şi antreprenori să construiască hărţi din ce în ce mai diferite.