Video Isteria Labubu. Piața din întreaga lume a fost invadată de falsuri pe nume „Lafufu”

0
Publicat:

Păpușile Labubu, figurinele de colecție create de compania chineză Pop Mart. au devenit un adevărat fenomen global. Cu un design ciudat, acestea au devenit virale, astfel că piața a fost invadată de falsuri numite neoficial „Lafufu”.

Păpușile Lafufu FOTO: X
Păpușile Lafufu FOTO: X

Păpușile cu chip ciudat vândute de compania chineză Pop Mart și create de artistul Kasing Lung, au devenit un fenomen global. Autoritățile iau măsuri agresive împotriva falsurilor. Pe măsură ce cererea pentru brelocuri blănoase de colecție crește vertiginos, antreprenorii din centrul comercial sudic al orașului Shenzhen nu pierd timpul căutând versiuni imitate pentru a le vinde vânătorilor entuziaști de Labubu. Dar autoritățile chineze, dornice să protejeze o rară poveste de succes a puterii soft, iau măsuri drastice împotriva contrafacerilor, potrivit theguardian.

Colecţionarii sunt obsedaţi de păpuşile Labubu, creaturi fictive asemănătoare cu elfii, cu o serie de dinți zimțați, care s-au vândut ca pâinea caldă, oamenii stând la cozi lungi în magazinele din întreaga lume.

Labubu nu a devenit celebru doar prin designul său ieșit din tipare, ci și printr-o promovare masivă în cultura pop. În 2024, aparițiile personajului alături de vedete precum Lisa (BLACKPINK), Rihanna, Madonna sau David Beckham au propulsat vizibilitatea brandului la nivel mondial. Potrivit unei analize Reuters, apariția jucăriei în social media alături de Lisa a determinat o creștere de peste 500% a acțiunilor Pop Mart în doar un an de la lansare.

În Marea Britanie, Pop Mart a retras monștrii zâmbăreți din toate magazinele din cauza riscului de izbucnire a luptelor între clienți.

Isteria păpușilor „Labubu” crește de patru ori profitul producătorului chinez, potrivit anunțului făcut de Pop Mart în baza veniturilor sale pe primele luni din acest an, care au crescut cu 5.000% în luna iunie.

Pop Mart, care are o valoare bursieră de peste 40 de miliarde de dolari, spune că profitabilitatea a fost stimulată de recunoaşterea crescută a mărcii la nivel global şi de controlul costurilor.

Lansate în 2019, păpușile Labubu au ajutat compania să devină un important retailer, cu peste 2.000 de automate şi magazine în întreaga lume.

Până în acest moment, Pop Mart a lansat peste 300 de modele diferite de Labubu, cu prețuri și mărimi diferite - de la 15 dolari pentru figurina de 8 cm din vinilin, până la 960 de dolari pentru păpușile de 79 cm din ediția „mega“. În iunie, un Labubu „gigant“ (de 1,2m) a fost vândut cu 170.000 dolari la prima licitație Labubu, în Beijing.

Pop Mart a început să-şi tranzacţioneze acţiunile pe Bursa de Valori din Hong Kong în 2020. Valoarea companiei pe bursă a crescut cu aproape 600% în ultimul an.

Vânzările în afara Chinei continentale au contribuit cu aproape 40% la veniturile totale ale companiei în 2024. Multe magazine din întreaga lume au fost nevoite să întrerupă vânzarea păpușilor Labubu din cauza cererii copleșitoare.

Labubu au cunoscut un succes fulminant, în special în SUA, datorită promovării de către vedete precum Kim Kardashian şi Lisa de la grupul K-pop Blackpink.

În iunie, vânzările Labubu în SUA au crescut cu 5.000% faţă de anul precedent, potrivit estimărilor firmei de cercetare M Science.

În iunie, Cotidianul Poporului, purtătorul de cuvânt oficial al partidului comunist chinez, a lăudat Labubus ca reprezentând trecerea de la „Fabricat în China” la „Creat în China”. „Ascensiunea companiei Labubu îmbină baza puternică de producție a Chinei cu inovația creativă, răspunzând nevoilor emoționale ale consumatorilor globali”, se arată în articol.

În lume

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite