Cutiile negre ale zborului MH370, căutate în „ţinutul umbrei“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noi imagini recente înregistrate prin satelit relevă prezenţa a 122 de obiecte într-o zonă de căutare din sudul Oceanului Indian, în care s-a prăbuşit zborul avionul care asigura zborul MH370, cu 239 de persoane la bord, pe 8 martie, a anunţat miercuri Malaysia, relatează AFP. Cutiile negre ale zborului MH370, căutate într-o zonă numită de navigatori "ţinutul umbrei".

În imagini înregistrate de către un satelit Airbus Defence and Space apar zeci de obiecte care plutesc, într-o zonă de 400 de kilometri pătraţi de ocean, a declarat pentru presă ministrul Transporturilor Hishammuddin Hussein.

Este imposibil de spus dacă aceste obiecte sunt fragmente din avionul Boeing 777 care a dispărut în mod misterios în urmă cu aproape trei săptămâni, în timp ce se deplasa pe ruta Kuala Lumpur - Beijing.

"Dar este un nou indiciu care ne va ajuta să ne orientăm mai bine operaţiunile de căutare", a adăugat ministrul.

Imaginile prin satelit precedente, transmise de Australia, China şi Franţa, arată şi ele obiecte care plutesc, dintre care unele măsoară mai mulţi metri, în zonele de căutare situate la câteva mii de kilometri sud-vest de Perth (oraş situat pe coasta de vest a Australiei). Dar încă nu este posibil ca acestea să fie recuperate şi identificate. Printre cele 122 de obiecte reperate pe imaginile Airbus Defence and Space, unele sunt de un metru lungime, altele de 23 de metri.

 Căutarea cutiilor negre ale zborului MH370 în "infernul" delimitat de paralele de 40 şi 50 grade latitudine sud, o zonă cu rafale puternice de vânt, se anunţă delicată atât la suprafaţă, cât şi pe fundul marin, aflat într-o continuă mişcare, relatează AFP.

Nimic nu garantează succesul operaţiunii angajate în sudul Oceanul Indian, la care participă armate din şase state, în vederea recuperării epavei avionului de tip Boeing 777 aparţinând companiei Malaysia Airlines care a dispărut în mare, pe 8 martie, cu 239 de persoane la bord.

Avionul s-a prăbuşit în zona în care se "întâlnesc" oceanele Indian şi Antarctic, la foarte mare depărtare de coastele vestice ale Australiei, la aproximativ 2.500 de kilometri de oraşul Perth.

Această zonă marină este temută de către navigatorii cei mai experimentaţi, care o numesc "ţinutul umbrei", din cauza condiţiilor extreme - rafale puternice de vânt, adevărate ziduri de apă, aisberguri şi lumina razantă.

"Este partea cea mai afectată de rafale de vânt şi de hulă a Oceanului" Indian, confirmă oceanograful Erik van Sebille, adăugând că navele înfruntă frecvent valuri cu o înălţime de 10-15 metri pe timp de furtună.

Grupul american Soufan, specializat în informaţii şi securitate geostrategică, evocă "un ac în derivă într-o claie de fân haotică şi care nu încetează să schimbe felul în care arată".

În opinia geologului Robin Beaman, câteva fragmente reperate în ultimele zile prin stalit sau avion ar putea fi recuperate relativ uşor la suprafaţă de către "armada" de nave civile şi militare trimise în zonă.

Probabilitatea ca ele să aparţină avionului este foarte importantă.

"Dacă avionul s-ar fi prăbuşit în orice alt ocean, aş fi mult mai pesimist cu privire la faptul că fragmentele reperate ar putea să aparţină avionului", notează Erik van Sebille.

Tatăl unui pasager de la bordul avionului companiei Malaysia Airlines asigurând zborul MH370 care s-a prăbuşit în Oceanul Indian, la 8 martie, a intentat o acţiune în justiţie împotriva companiei şi producătorului de avioane Boeing, au anunţat avocaţii săi americani miercuri, relatează AFP.

Deşi epava nu a fost găsită încă, iar circumstanţele dispariţiei avionului nu sunt cunoscute, firma de avocatură Ribbeck Law a depus plângere marţi la un tribunal din Illinois, în numele lui Januari Siregar, al cărui fiu se afla la bordul avionului de tip Boeing 777.

Un pasager pe nume Firman Siregar, în vârstă de 25 de ani, de naţionalitate indoneziană, figurează pe lista publicată de Malaysia Airlines.

Zborul MH370 pe ruta Kuala Lumpur-Beijing s-a prăbuşit în partea de sud a Oceanului Indian cu 239 de persoane la bord, dintre care 227 de pasageri.

Ribbeck Law, cu sediul la Chicago, doreşte să afle dacă un eventual "defect" de concepţie sau o avarie de natură mecanică sunt imputabile Beoing sau dacă grupul a comis vreo eroare.

În orice caz, "noi credem că cele două pârâte citate este necesar să răspundă pentru catastrofa zborului MH370", subliniază firma într-un comunicat publicat la Kuala Lumpur, citând-o pe însărcinata cu proceduri aeronautice Monica Kelly.

"Este extrem de important pentru victimele pe care le reprezentăm ca toate părţile responsabile să fie traduse în justiţiei fără excepţie", se mai arată în comunicat.

Firma de avocatură nu a precizat valoare daunelor solicitate, însă contenciosul vizează, potrivit acesteia, "milioane de dolari".

Ribbeck Law reprezintă zeci de rude ale pasagerilor zborului 214 al companiei Asiana Airlines, implicat într-un accident la aterizare pe aeroportul din San Francisco la 6 iulie. Accidentul s-a soldat cu trei morţi şi peste 180 de răniţi.


 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite