Referendum.„Monștrii pe roți”, conduși de șoferi bogați, nu mai sunt doriți în Paris. Au fost triplate costurile de parcare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un referendum a avut loc la Paris în contextul în care orașul își propune să reducă emisiile, vizând șoferii bogați care conduc mașini mari și poluante. Parizienii au votat pentru triplarea costurilor de parcare pentru vehiculele utilitare sport (SUV).

Parisul a triplat taxa pentru parcarea SUV-urilor FOTO Shutterstock
Parisul a triplat taxa pentru parcarea SUV-urilor FOTO Shutterstock

Orașul dorește să combată poluarea atmosferică și degradarea climei prin luarea în vizor a șoferilor bogați cu mașini grele, mari și poluante.

În cadrul unui referendum desfășurat duminică, care a fost urmărit îndeaproape de alte capitale, inclusiv Londra, 54,6% au votat în favoarea unor taxe speciale de parcare pentru SUV-uri, potrivit rezultatelor provizorii, scrie The Guardian.

Cu toate acestea, prezența la vot - aproximativ 5,7% dintre alegătorii înregistrați la Paris - a fost mai mică decât sperau militanții ecologiști.

"Parizienii au făcut o alegere clară ... alte orașe vor urma", a declarat primarul socialist al Parisului, Anne Hidalgo, adăugând că siguranța rutieră și poluarea aerului au fost motive cheie pentru vot.

Hidalgo a descris anterior măsura de a reduce prezența SUV-urilor prin creșterea prețurilor la parcare ca fiind "o formă de justiție socială". Ea a declarat că scopul este de a viza în mod deliberat cei mai bogați șoferi de mașini scumpe, grele și poluante, care nu și-au schimbat încă comportamentul pentru a aborda criza climatică.

18 euro pentru o oră, în centrul orașului

Noile tarife de parcare ar putea intra în vigoare la începutul lunii septembrie. Costul parcării pe stradă pentru un SUV sau o mașină 4x4 ar urma să crească la 18 euro (15 lire sterline) pe oră în centrul Parisului și la 12 euro pe oră în restul orașului.

Prețurile se vor aplica vehiculelor cu o greutate mai mare de 1,6 tone cu motor termic sau vehiculelor hibride, și mai mult de 2 tone pentru vehiculele electrice. Măsura nu se va aplica parcărilor pentru locuitorii Parisului.

Tony Renucci, director al grupului de campanie pentru calitatea aerului Respire, a declarat: "Rezultatul votului este o victorie pentru calitatea vieții locuitorilor din Paris". El a adăugat că Parisul trimite un mesaj că "prezența acestor monștri pe roți nu mai este de dorit pe străzile noastre".

Emmanuel Grégoire, viceprimarul Parisului, a postat pe X când a început votul: "Mai grele, mai periculoase, mai poluante... SUV-urile sunt un dezastru ecologic".

A crescut presiunea asupra șoferilor

Anul trecut, Parisul a organizat un vot similar privind interzicerea scuterelor electrice închiriate și a devenit ulterior prima capitală europeană care a făcut acest lucru. Prezența la acel vot - 103.000 de persoane, aproximativ 7% din alegătorii înregistrați - a fost mai mare decât la votul privind SUV-urile.

Sub conducerea lui Hidalgo, Parisul a crescut de ani de zile presiunea asupra șoferilor prin creșterea costurilor de parcare și interzicerea treptată a vehiculelor diesel, extinzând în același timp rețeaua de piste pentru biciclete din capitala congestionată. Orașul a redus numărul de locuri de parcare pe stradă pentru a-i determina pe șoferi să folosească parcările subterane. 

A existat o creștere de 71% a utilizării bicicletelor între sfârșitul pandemiei de COVID și 2023, a precizat primăria.

10% din vehicule vor fi afectate de taxele mai mari

Viceprimarul Parisului însărcinat cu transporturile, David Belliard, din partea Partidului Verzilor, a declarat că aproximativ 10% din vehiculele din Paris vor fi afectate de taxele de parcare mai mari, care ar putea aduce până la 35 de milioane de euro pentru oraș în fiecare an.

Grupul de lobby al automobiliștilor 40 Millions d'Automobilistes a susținut că șoferii ar trebui să fie liberi să aleagă orice vehicul doresc, avertizând că măsura de majorare a tarifelor de parcare este nejustificată și este opera unei "minorități ultra-urbane și anti-autoturisme".

Christophe Béchu, ministrul francez al mediului, Christophe Béchu, a declarat pentru postul de televiziune RTL că suprataxarea SUV-urilor reprezintă "un fel de ecologism punitiv" - chiar dacă șoferii ar trebui "să opteze pentru vehicule mai ușoare".

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite