Marile companii alimentare vând mâncare mai puțin sănătoasă în țările sărace. Cum sunt notate produsele
0Conform unui nou raport, cele mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume vând, în medie, produse mai puțin sănătoase în țările cu venituri mici decât cele pe care le vând în țările cu venituri mari.
Potrivit Reuters, s-a constatat că, în cazul a 30 de companii, produsele vândute în țările cu sărace au obținut scoruri mai mici decât cele vândute în țările cu venituri mari în cadrul unui sistem de clasificare prin stele dezvoltat în Australia și Noua Zeelandă.
În sistemul Health Star Rating, produsele sunt clasificate de la 5 la 5 în funcție de starea lor de sănătate, 5 fiind cea mai bună, iar un scor mai mare de 3,5 fiind considerat o alegere mai sănătoasă.
În țările cu venituri mici, portofoliile multinaționalelor au obținut o notă de 1,8 în acest sistem. În țările cu venituri ridicate, unde au fost testate mai multe produse, acestea au fost de 2,3.
„Este o imagine foarte clară că ceea ce vând aceste companii în cele mai sărace țări din lume, unde sunt din ce în ce mai active, nu sunt produsele lor mai sănătoase. Este un semnal de alarmă pentru guvernele din aceste țări să fie vigilente”, a declarat Mark Wijne, director de cercetare.
Este pentru prima dată când indicele a împărțit evaluarea în țări cu venituri mici și țări cu venituri mari.
Autorii studiului susțin că indicele este important deoarece „alimentele ambalate joacă un rol din ce în ce mai important în criza obezității, care este acum un fenomen global”.
70% dintre persoanele care sunt supraponderale trăiesc în țări cu venituri mici
Conform Organizației Mondiale a Sănătății, mai mult de un miliard de oameni din întreaga lume suferă de obezitate. Banca Mondială estimează că 70% dintre persoanele care sunt supraponderale sau obeze trăiesc în țări cu venituri mici și medii.
„Ne-am angajat să ne creștem vânzările de alimente mai nutritive, precum și să îndrumăm oamenii către diete mai echilibrate”, a declarat un purtător de cuvânt al Nestle, adăugând că fortifică, de asemenea, produsele pentru a ajuta la eliminarea deficitelor de nutrienți în țările în curs de dezvoltare.
Un purtător de cuvânt al PepsiCo a refuzat să comenteze.
Anul trecut, compania a stabilit noi obiective pentru a reduce sodiul din chipsurile sale și pentru a adăuga ingrediente precum cereale integrale în produsele sale alimentare.
„Recunoaștem că există întotdeauna mai multe de făcut, atât la nivel de afaceri, cât și la nivel de industrie”, a declarat Isabelle Esser, director de cercetare, calitate și siguranță alimentară la Danone, care a fost cel mai performant din indice.