Cum a reușit o școală din Italia să reducă abandonul școlar. Metoda inedită

0
Publicat:

O directoare de școală din Palermo a apelat la o metodă inedită pentru a reduce abandonul școlar. Aceasta a reușit, împreună cu grupul său de profesori, să reducă rata de renunțare la studii de la 27,3% la 1%.

O școală din Palermo a redus rata abandonului școlar folosind o metodă inedită FOTO Adevărul
O școală din Palermo a redus rata abandonului școlar folosind o metodă inedită FOTO Adevărul

Ca să fie sigură că elevii vor ajunge la cursuri, profesorii au mers și i-au luat de acasă. Există un singur drum care separă Istituto Comprensivo "Sperone - Pertini" de mare, pe coasta de sud a orașului Palermo. Cu toate acestea, acea mare nu este practicabilă pentru înot, iar copiii pot privi valurile doar de la balcoanele blocurilor de apartamente din cartier.

"Ne-am dus să-i luăm de acasă", spune Di Bartolo, femeia care a reușit să reducă rata abandonului școlar în unitatea pe care o conduce, pentru Fanpage.it, citată de stiridiaspora.ro.

"Dar nu este suficient. Pentru că acel 1% este un băiat sau o fată lipsită de posibilități care nu se va mai întoarce niciodată".

Directoarea a povestit că ani la rând a mers la locuințele copiilor pentru a-i convinge pe părinți ca elevii să nu renunțe la studii. Deși unii sunt convinși că este mai bine pentru copii să aibă grijă de frații mai mici ori să învețe o meserie, a reușit să îi înduplece.

"La început, când ajungi în aceste case, mamele și tații sunt surprinși. Apoi, de multe ori, o privire este suficientă. Este suficient pentru ca ei să înțeleagă că avem un mare interes comun, care este ceea ce este mai bine pentru copiii lor. Și totul devine mai ușor", mai spune Antonella Di Bartolo. 

Unde dispar elevii din cataloage. Rata abandonului școlar, dublă față de cifrele oficiale

Oficial, în România, rata abandonului școlar este de 16%, față de 10%, media UE. Experți în Educație atrag însă atenția că, în realitate, rata abandonului e dublă față de cifrele oficiale.

Profesorul de matematică Ștefan Vlaston, expert în Educație, face un calcul al copiilor născuți în 2009: 228.000, din care s-au prezentat la Evaluarea Națională din acest an doar 154.600. Prin urmare, restul de elevi, cumva, s-au „pierdut pe drum“. În aceste condiții, rezultă o rată de abandon de 32%, dublă față de cea oficială. 

Argumentul că mulți dintre elevii „dispăruți“ au plecat în străinătate nu prea ține, subliniază expertul, pentru că numărul acestora nu poate fi mai mare de câteva mii, strict dintre cei născuți în 2009. Iar dacă o treime dintre copiii României nu au urmat școala, cine răspunde pentru acest eșec de proporții?, punctează Ștefan Vlaston. An de an, mai spune el, numărul elevilor care se prezintă la Evaluarea Națională este mult mai mic decât numărul elevilor înscriși în clasa a VIII-a, iar cei care se află la cârma Educației nu s-au simțit datori să ofere nicio explicație plauzibilă.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite