Campanie publicitară controversată pe autobuzele din Londra: „Channel 4 nu ştie câte agresiuni sexuale au loc în autobuze?”
0Afişajul publicitar „dubios” de pe autobuzele din Londra va fi înlăturat, a anunţat Transport for London (TfL), după ce campania derulată de agenţia guvernamentală, Channel 4 şi grupul media Global a fost asupru criticată online pentru mesajele care pot fi interpretate, relatează BBC.
Campania publicitară include sugestia că persoanei care ocupă primul loc de sus al autobuzului „îi place să fie dezbrăcată”.
Reclama a fost descrisă ca insensibilă de majoritatea, iar unii au spus că pasagerii riscă să fie agresaţi sexual. Au existat şi temeri că pe locurile indicate pot sta copii.
Scriitoarea Tracy King a atras atenţia pe Twitter: „Ce dracului înseamnă reclama asta dubioasă pe autobuz? Nu poţi eticheta în felul ăsta pasageri care nu şi-au dat consimţământul. Channel 4 nu ştie câte agresiuni sexuale au loc în autobuze?”.
„Ştacheta nu ar trebui să fie atât de jos, dar ar putea agenţiile de publicitate să înceapă cu «acest concept îşi permite autonomia, intimitatea şi demnitatea de bază ale utilizatorului de autobuz?»”, a adăugat ea.
Un sondaj YouGov realizat în urmă cu mai bine de un an indica faptul că mai mult de jumătate dintre femeile care folosesc transportul în comun în Londra au fost hărţuite sexual.
Un purtător de cuvânt al TfL a spus că organizaţia face eforturi pentru a asigura că transportul public este un mediu sigur şi „orice raportare de agresiune sexuală sau comportament neadecvat este investigată şi tratată extrem de serios”.
„Am analizat campania de publicitate şi am decis că nu ar trebui să mai fie prezentă pe reţeaua noastră de autobuze. Va fi înlăturată de îndată ce este posibil”.
„Naked Attraction” este un show de dating pe Channel 4, unde participanţi, care apar nud, sunt luaţi în considerare de un potenţial partener de întâlniri, care alege un însoţitor şi se şi dezbracă.