Oamenii de știință au conceput un nou medicament care imită toate beneficiile exercițiilor fizice riguroase

Oamenii de știință au testat cu succes un nou medicament care poate imita beneficiile unui antrenament riguros, notează euronews.com.

greutate jpg

Echipa de la Universitatea din Florida, SUA, a testat medicamentul pe șoareci obezi, reușind să stimuleze metabolismul acestora și să sporească creșterea musculară și pierderea în greutate.

Exercițiile fizice regulate pot avea un impact pozitiv major asupra sănătății, cu beneficii dovedite pentru persoanele cu afecțiuni cardiovasculare, diabet și anumite tipuri de cancer.

În plus, activitatea fizică a fost, de asemenea, legată de o stare mai bună a creierului, cu riscuri mai mici de stres, depresie sau demență, potrivit Serviciului Național de Sănătate din Marea Britanie (NHS).

În ceea ce privește cât de mult ar trebui să facem exerciții fizice, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă între 2 și 5 ore pe săptămână de activitate moderat intensă.

Din păcate, 25% dintre adulți și 80% dintre adolescenți nu respectă aceste recomandări.

Pentru a culege roadele activității fizice, oamenii de știință au căutat ani de zile modalități de a reproduce chiar și numai o fracțiune din aceste beneficii pentru sănătate - și se pare că ar fi reușit.

Mai mulți mușchi și pierderea de grăsime

Echipa condusă de Thomas Burris de la Universitatea din Florida a testat acest nou medicament - o moleculă numită SLU-PP-332 - timp de 28 de zile și și-a publicat rezultatele în Journal of Pharmacology and Experimental Therapeutics.

Medicamentul face parte dintr-o clasă propusă de tratamente cunoscute sub numele de „mimetice ale exercițiului fizic”, care imită adaptările fiziologice asociate cu activitățile fizice.

„Practic, acest compus îi spune mușchiului scheletic să facă aceleași modificări pe care le vedeți în timpul antrenamentului de anduranță”, a declarat Burris, profesor de farmacie.

Oamenii de știință au observat că șoarecii din cadrul studiului și-au mărit consumul energetic - ceea ce înseamnă că au ars mai multe calorii - fără nicio schimbare în obiceiuri.

De asemenea, șoarecii au acumulat mai puțină grăsime în corp și și-au îmbunătățit sistemul metabolic.

Cum funcționează medicamentul

Pe măsură ce se supune la exerciții fizice, organismul are nevoie de mai mult oxigen și energie. Este posibil să se observe aceste modificări metabolice la nivel celular.

În timpul studiului, cercetătorii s-au concentrat asupra receptorilor legați de estrogen (ERR), care se găsesc în interiorul celulelor.

ERR-urile se găsesc în părțile corpului care necesită multă energie, cum ar fi mușchii, inima și ficatul. ERRs sunt stimulați de activitatea fizică, un efect replicat de SLU-PP-332.

„Când tratați șoarecii cu medicamentul, puteți observa că metabolismul întregului lor corp se transformă în utilizarea acizilor grași, ceea ce este foarte asemănător cu ceea ce folosesc oamenii atunci când postesc sau fac exerciții fizice”, a declarat Burris.

Șoarecii din cadrul studiului au câștigat de 10 ori mai puțină grăsime, pierzând 12% din greutatea corporală în comparație cu grupul de control.

„Ei folosesc mai multă energie doar pentru a trăi”, a adăugat Burris.

În cazul în care va fi dezvoltat cu succes, medicamentul ar putea schimba regulile jocului pentru persoanele care suferă de obezitate, diabet sau pur și simplu pentru persoanele în vârstă care tind să înregistreze o scădere a masei musculare în timp.

„Acest lucru ar putea fi capabil să mențină oamenii mai sănătoși pe măsură ce îmbătrânesc”, a spus Burris.

În timp ce rezultatele inițiale ale studiului par promițătoare, sunt necesare cercetări suplimentare, inclusiv în ceea ce privește efectele secundare, înainte de a putea începe testele pe oameni.

Viață sănătoasă