Dieta Instagram: cum te poți sătura doar uitându-te la poze cu mâncare STUDIU

0
Publicat:

Un studiu recent a relevat că, deși aparent provoacă senzația de foame, fotografiile cu mâncare ne pot ajuta să slăbim.

Fotografiile cu mâncare pot induce, în final, senzația de sațietate FOTO Shutterstock
Fotografiile cu mâncare pot induce, în final, senzația de sațietate FOTO Shutterstock

Potrivit mai multor studii, creierul nostru nu are capacitatea de a distinge între realitate și ceea ce ne imaginăm. De câte ori nu ne enervăm și ne crește pulsul anticipând o ceartă cu o persoană cu care avem relații tensionate? De câte ori nu salivăm doar gândindu-ne la o prăjitură cu ciocolată sau la o felie de pizza?

Char dacă, aparent, ni se face foame atunci când privim fotografii ale unor preparate delicioase postate în rețelele sociale, efectul ar putea fi invers și vom simți o senzație de sațietate, potrivit unui studiu realizat la Aarhus University din Danemarca.

În experimentele pe care le-am efectuat, le-am arătat participanților aceeași imagine mâncare de 30 de ori. La final, se simțeau mai sătui decât înainte de a vedea imaginea“, a explicat autorul studiului, Tjark Andersen, doctorand în știința alimentației la Universitatea Aarhus din Danemarca.

Echipa de cercetători a investigat câte repetări sunt necesare și dacă variația imaginilor a modificat senzația de sațietate. „Studiile anterioare au arătat că imaginile diferitelor tipuri de alimente nu afectează sațietatea în același mod. De aceea te poți simți sătul după felul principal, dar mai ai loc pentru desert. Dulciurile reprezintă o categorie diferită de alimente“, a adăugat Andersen.

Cercetătorii au efectuat mai multe experimente online, la care au participat peste 1.000 de persoane. Inițial, le-au arătat o imagine cu bomboane M&M portocalii. Unora dintre participanții la studiu le-au arătat-o de trei ori, altora de 30 de ori. Cei care au văzut imaginea mai des s-au declarat mai sătui.

Echipa a repetat experimentul cu imagini ale unor bomboane M&M de diferite culori, apoi cu bomboane Skittles, care au arome diferite, în funcție de culoare. În ambele cazuri, rezultatul a fost substanțial.

Cei care au văzut imaginea de mai multe ori au ales, ulterior, o porție mai mică decât cei care au văzut-o doar de trei ori“, a mai spus Tjark Andersen.

Viață sănătoasă



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite