Visul frumos de la Digg s-a terminat: site-ul a fost vândut pentru 500.000 de dolari
0
Ceea ce era cândva una dintre vedetele internetului, agregatorul social Digg, a fost vândut ieri cu doar 500.000 de dolari, dar șefii au primit și pachete de acțiuni la noua companie formată.
Potrivit “Wall Street Journal”, Digg a fost cumpărată de firma Betaworks, care va încerca să reîmprospăteze energia din spatele acestui site care a fost cândva un succes, dar a fost întrecut odată cu apariția Facebook, Twitter și, mai ales, Reddit.
Cei de la Digg au spus că au primit oferte mai bune din punct de vedere financiar pentru afacerea lor, de la companii din domeniul tehnologiei sau companii media, dar le-au refuzat pentru că nu se potriveau cu viziunea lor. Astfel, Betaworks va introduce Digg în echipa news.me. Ei au promis că “vor retransforma Digg într-un startup: buget mic, echipă mică, energie multă”.
Mesajul CEO-ului Mark Williams
Anunțul a fost făcut de către fondatorul Mark Williams chiar pe site-ul care de astăzi nu mai este deținut de compania sa.
“Chiar dacă sună incredibil, sunt șapte ani de când am lansat Digg. Până în momentul de față avem 350 de milioane de digg-uri (redistribuiri ale unor link-uri, pe care utilizatorii le notează în funcție de cât de interesante sunt, acestea fiind clasificate - n.r.), 28 de milioane de povești și 40 de milioane de comentarii. Suntem extrem de mândri că am reușit să fim pionierii votatului social pe internet”, a scris Williams.
“Suntem încântați de faptul că Digg intră în Betaworks. Ei vor combina Digg cu News.me, o companie care are aplicații pentru iPhone și iPad, care livrează zilnic cele mai distribuite povești de către prietenii de pe Facebook și Twitter. Digg va intra în portofoliul de produse dezvoltate de Betaworks, care au ca scop îmbunătățirea modului cum oamenii vorbesc despre știri”, a mai scris CEO-ul. El a mai anunțat că John Borthwick va fi șeful Digg.
Istorie de succes până la eşec
Digg a fost una din poveştile de succes din Silicon Valley şi o companie care a fost printre promotoarele internetului 2.0. A fost fondată în 2004 şi avea ca scop distribuirea socială a ştirilor şi materialelor interesante. Utilizatorii distribuiau, iar pe Digg ceilalţi ofereau rating-uri pozitive sau negative, ştirile fiind astfel clasificate.
Site-ul a ajuns cu rapiditate o reuşită, mai ales datorită fondatorului său, Kevin Rose, un fost prezentator al unei emisiuni de tip talk show. În 2006, Rose a ajuns chiar şi pe coperta publicaţiei „Business Week”, cu titlul: “Cum a reuşit să facă acest copil 60 de milioane de dolari în 18 luni”. Suma era practic valoarea Digg din acel moment.
În toamna lui 2008, Digg a reuşit să strângă 29 de milioane de dolari de la firma de investiţii Greylock Parteners şi de la fondul de investiţii Highland Capital Partners. Această investiţie a dus valoarea companiei la aproape 164 de milioane de dolari. În acei ani, se spune că Google a făcut o ofertă de 200 de milioane de dolari pentru cumpărarea site-ului, dar compania a fost refuzată.
Mulţi dintre fondatorii iniţiali au fost dezamăgiţi de incapacitatea de a vinde Digg şi au plecat de-a lungul timpului. Curând, în 2010, traficul site-ului a scăzut, odată cu dezvoltarea Facebook, Twitter sau Reddit. O serie de schimbări de design nu au fost primite foarte bine de utilizatori, iar relansarea din 2010 a dus la reacţii negative. Potrivit firmei de analiză comScore, la finalul lui 2010, traficul Digg scăzuse la jumătate din valoarea de altădată. În decembrie 2011, un lucru istoric s-a petrecut: Reddit a întrecut la trafic Digg.
Acest lucru s-a petrecut deja la nouă luni după plecarea fondatorului, iar soarta Digg era pecetluită. Acum câteva luni 15 angajaţi Digg au fost angajaţi de către “Washington Post”, iar vânzarea de astăzi este un lucru venit prea târziu, pentru o sumă infimă.