Tudor Galoş, Microsoft la Adevărul Live: Informaţiile personale sunt cea mai tăioasă armă în epoca digitală
0
Zi de zi, oamenii intră pe internet fără să realizeze pericolele care-i pasc dincolo de limitele calculatorului. Pentru acest lucru, echipa de la Microsoft România a lansat o campanie pentru protejarea utilizatorilor. Am vorbit despre aceste lucruri la Adevărul Live.
Tudor Galoş, consumer marketing manager la Microsoft România, a venit la Adevărul Live pentru a vorbi despre cum ne protejăm online şi cum trebuie să fim circumspecţi cu datele noastre.
"Nu toţi oamenii care ne dau like şi nu toţi oamenii care ne cer prietenia pe Facebook şi pe alte reţele sociale ne sunt prieteni. De asemenea, contează şi setările de intimitate. Intimitatea este cea mai importantă monedă în epoca digitală. Dacă informaţiile noastre pot fi aflate de către oricine - numere de telefon, locuinţa (am văzut foarte mulţi care îşi dădeau checkin acasă) - ne putem trezi cu fel de fel de oameni la uşă. Am văzut şi în filme cazuri în care cineva anunţa o petrecere şi veneau mii şi mii de oameni - sunt lucruri reale care se pot întâmplă", a spus Galoş.
El a mai adăugat că "În afară de checkin-uri, contează foarte mult şi ce poze pui. Să zicem că bei mai mult cu nişte prieteni, îţi faci un selfie şi îl pui pe Internet. Poza aceea nu se va şterge, poza va rămâne. Degeaba o scoţi tu de acolo, că nu ştii cum se găseşte un prieten care să o salveze în calculator. Peste vreo 10-15 ani, când ai şi tu un statut şi o poziţie, ţi-o ridică pe wall. Te trezeşti cu o poză absolut penibilă. Contează foarte mult şi cum ne educăm singuri. Până acum 10-15 ani ne permiteam să fim iresponsabili - mergeam la o petrecere, ne făceam de cap şi nu afla nimeni. Acum vine fotograful, îţi face o poză, apari acolo. Sunt software-uri care îţi fac detecţia feţei. Deci, ştie maşina înaintea ta că ai fost într-un loc înaintea prietenilor. Dacă nu face asta software-ul, primeşti tag. Reţelele sociale sunt arme cu două tăişuri - le putem folosi pentru a construi un brand personal, pentru a distribui conţinut de valoare, pentru a comunica cu prietenii, dar se poate face şi oversharing şi putem fi şi iresponsabili”.
În martie, Microsoft România a lansat o campanie educaţională prin care si-a propus să le ofere utilizatorilor de internet instrumentele necesare pentru a face faţă ameninţărilor din mediul online. Pe site-ul www.microsoft.ro/securitate, utilizatorii pot afla informaţii esenţiale despre riscurile majore de securitate şi pot învăţa cum să identifice şi să prevină ameninţările online. Aceasta în contextul în care nivelul de educaţie privind securitatea cibernetică în România este scăzut, 66% dintre utilizatorii de Internet considerând că nu au suficiente informaţii referitoare la riscurile generate de fenomenele de criminalitate cibernetică şi nici instrumente pentru a se apăra împotriva acestora.
Copiii sunt cea mai vulnerabilă categorie de utilizatori de Internet, expuşi atât riscurilor asociate cu reputaţia online, cât şi agresiunilor online / offline şi furtului de date. Potrivit unui Studiu privind utilizarea Internetului la nivelul familiei, Salvaţi Copiii România, publicat în februarie 2015, vârsta la care încep să fie prezenţi online este în scădere, ajungând la 8 ani în 2014. Fenomenul de cyberbullying este poate cea mai importantă ameninţare la adresa siguranţei lor, în contextul în care 45% dintre copii au fost deranjati / jigniti in mediul online.