Sfaturi înainte de a posta ceva pe reţelele sociale. Care este costul personal al postărilor negative

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

Un studiu global realizat de Kaspersky evidenţiază de ce este atât de important să luăm în considerare potenţialele repercusiuni înainte de a posta ceva pe reţelele sociale.

Mai mult de jumătate dintre utilizatorii reţelelor sociale (56%) din întreaga lume sunt activi de peste un deceniu. În timpul petrecut pe reţelele de socializare – şi uneori, în ciuda anilor de experienţă – mulţi dintre utilizatori au postat ceva ce regretă, care poate i-a costat respectul altor oameni, prietenia şi, în unele cazuri, chiar şi locurile de muncă.

De-a lungul timpului, au existat câteva incidente importante în care postările oamenilor pe reţelele sociale s-au dovedit păguboase, din mai multe puncte de vedere. La începutul lui 2021, actriţa din The Mandalorian, Gina Carano a fost concediată de producătorul serialului, Lucasfilm, după ce a făcut comentarii politice controversate pe Instagram. Această problemă evidenţiază cât de important este ca utilizatorii să se gândească la consecinţele a ceea ce postează – şi poate chiar să se uite prin istoricul postărilor, pentru a şterge orice ar putea fi interpretat ca ofensator sau potenţial jenant despre ceva ce a fost uitat, care a fost postat cu mult timp în urmă.

Costul personal al postărilor negative

În timp ce 3% dintre utilizatorii reţelelor sociale spun că au avut probleme la locul de muncă din cauza postărilor lor, aproape unul din şase (16%) s-a certat cu cineva apropiat din cauza comentariilor pe care le-a distribuit online. În întreaga lume, mai mult de unul din cinci (22%) oameni şi-a exprimat un punct de vedere emoţional pe reţelele de socializare pe care a ajuns să îl regrete mai târziu. Acest procent creşte la aproape unul din trei (29%) pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani.

De asemenea, constatăm că aproximativ unul din opt (12%) utilizatori ai reţelelor sociale evidenţiază faptul că şi-a exprimat un punct de vedere politic care a fost regretat ulterior. Aproximativ acelaşi procent dintre utilizatori (13%) recunoaşte că a folosit un limbaj nepotrivit pe reţelele de socializare, australienii (25%) şi americanii (22%) fiind cei mai predispuşi la un astfel de limbaj negativ. Uneori, conţinutul postat de alte persoane poate crea o problemă. În 2021, cântăreaţa şi compozitoarea Billie Eilish şi-a cerut scuze după ce pe TikTok au apărut imagini realizate cu câţiva ani în urmă, când era mult mai tânără, care păreau să o prezinte folosind o insultă rasială şi batjocorind accentele celor care nu vorbesc engleza.

Pe cine şi ce luăm în considerare înainte de a posta

Pe lângă potenţialul de a jigni sau de a stârni controverse, postările distribuite online pot compromite şi identitatea şi securitatea online ale utilizatorilor. Am postat online ceva care prezintă locul în care ne aflăm sau dacă suntem în vacanţă? Am postat un nume de familie care ar putea fi folosit împotriva unui utilizator într-un furt de identitate? Este foarte important să ne gândim la ceea ce postăm, astfel încât să ne putem bucura de reţelele sociale la maximum şi în siguranţă.

Pe cine – şi ce – luăm în considerare înainte de a face acel click final? Conform cercetării Kaspersky, majoritatea oamenilor spun că iau în considerare implicaţiile asupra familiei lor (58%) şi prietenilor (55%) înainte de a împărtăşi ceva pe reţelele sociale. Cu toate acestea, mai mult de patru din zece (43%) utilizatori spun că nu iau în considerare consecinţele postărilor lor asupra angajatorilor actuali sau viitori. Acest număr mare ar putea explica de ce există utilizatori ai reţelelor sociale care au avut probleme la locul de muncă din cauza postărilor lor în mediul online.

Un alt factor de luat în considerare este influenţa alcoolului. Mai mult de unul din zece oameni (11%) recunoaşte că a postat pe reţelele de socializare când era sub influenţa băuturilor alcoolice şi că mai târziu a regretat. În Australia, acest procent este dublu, ajungând la 22%!

Poate fi tentant să vrei cu adevărat să împărtăşeşti ceva online care pare o idee grozavă în acel moment, dar trebuie întotdeauna să te gândeşti la modul în care acea postare va fi percepută de alţii, dintr-un spectru larg al societăţii. Este mai bine să nu postăm ceva dacă riscăm să ne afectăm prietenii, familia sau să ne compromitem munca.

Cheia este să tratăm pe toată lumea cu respectul pe care ni l-am acorda în viaţa reală. Există un element de „disonanţă cognitivă” cu reţelele sociale – ceea ce înseamnă că nu putem vedea reacţia facială a persoanei cu care vorbim, aşa că nu putem evalua cum se simte în legătură cu ceea ce spunem.

Kaspersky a creat propriul ShareAware Hub pentru a ajuta utilizatorii reţelelor sociale să înţeleagă cum pot rămâne în siguranţă online şi cum se pot bucura de conectivitatea incredibilă pe care o oferă reţelele sociale, reducând în acelaşi timp potenţialele dezavantaje.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite